Nieuwe dvd+rw , niet bruikbaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Ik heb onlangs nieuwe DVD+RW schijven gekocht , Verbatim.Het lukt maar niet om deze met een film er op , op een standalone dvdplayer af te spelen.Ik krijg het bericht : niet leesbaar.

Andere dvd's doen het wel.Maar hoe formateer ik de schijf met Nero ?

Al in de handleiding gekeken of deze wl met dvd rw overweg kan. Of moet het een dvd+rw of een dvd-rw zijn als deze wel wordt ondersteund.

Ik gebruik al jarenlang DVD+RW's.Ik heb speciaal voor de duurdere verbatim's gekozen vanwege hun kwaliteit.Nu kan ik de volledige spindel weggooien.

Ik heb er eentje op een andere pc gebruikt , en daar lukt het met branden wel.Het kan dus aan mij writer liggen.

Dat zou idd kunnen,heb je kans dat de brander die het niet goed doet stuk aan het gaan is.
Je kunt ook proberen om de laagste brandsnelheid te pakken.

Het lukte dus 1 maal op een andere pc , maar dat was het dan.Met mijn huidige writer kan ik andere schijven wel branden , deze Verbatim's echter niet.Ik kan er helemaal niets op schrijven : geen muziek ,geen foto's geen data.Het is gewoon een slechte batch zonder een enkele goede schijf.In de nero-log staat 'media error'.De vraag is , heeft het zin om duurdere merken te kopen als deze ook al niet te vertrouwen zijn...

Het lag aan de writer .Heb deze vervangen , probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan