Nieuwe dvd-rw wil niets herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
hoi,

ik heb vandaag mijn dvd-drive laten vervangen door een dvd-rw. de computer herkent de drive wel, maar neemt niets aan. geen lege cd's of dvd's, geen gewone dvd's... We hedden er een installatiedisk bij en deze hebben we geinstallerd, maar er gebeurt niets. Hij neemt nog niets aan.

Doe ik iets fout??? Vast wel :D

Ter extra informatie:
Onze computer heeft 2 drivers. Een cd-rw en een dvd (die nu vervangen is door dvd-rw)

Alvast bedankt voor je reactie!!!:thumb:

Wat zegt degene die hem heeft gemonteerd er over? Het is normaal om een CD/DVD-Lezer en een CD/DVD-Schrijver in een systeem te hebben, waarom twee branders? Is de juiste volgorde van aansluiting op de IDE-kabels aangehouden? Staan de jumpers goed op de geinstalleerde brander? Eén moet als master de ander als slave staan.

Dus dat betekend dat wij iets verkeerd hebben gedaan? Wij hebben de drive er zelf ingezet. De man bij wie we de drive kochten heeft er niets over gezecht en er zit ook geen goede handleiding bij.

Maar stel je voor dat we de nieuwe dvd-rw in de plaats duwen waar de cd-rw nu nog zit en dat we dan de dvd-rom terugplaatsen op de plaats waar nu de nieuwe dvd-rw zit... Zou hij het dan wel doen?

De pc is nu ook erg traag geworden.

ter extra informatie...
Wij hebben een NEC 7170A drive.

We hebben hem nu op de plaats aangesloten waar de cd-rw in zat. Maar helaas, hij neemt nog steeds geen schijven aan. GEen bescreven en geen lege.

Iemand een idee??? :confused:

De computer herkent de drive echter wel, maa geeft aan dat het een cd-rom drive is.

drive zoeken van NEC AD-7170A

Hallo allemaal. Ik heb laatst een berichtje geplaats op het forum. Dit ging over mijn dvd-rw die het niet na behorend deed.

Nu ben ik op zoek naar de drive van AD-7170A. Hij is namelijk niet bijgeleverd.. Weet iemand een site waar ik deze vinden kan???

Je zou me enorm helpen!!!
Alvast bedankt. :thumb:

Optical drives hebben géén driver nodig. Toch niet voor XP. Bedoel je soms de firmware?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan