Nieuwe externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik ben van plan om een nieuwe externe harddisk aan te schaffen. Ik wou er aanvankelijk nog even mee wachten maar mijn net iets meer dan een jaar oude externe schijf van 500 GB staat bijna vol.

Nu twijfel ik of ik een harddisk zelf via internet zou bestellen of via een computerdealer. Ik ben maar bang voor hoe de schijf hier zou aankomen. Dat ze hier vanwege het transport beschadigt aankom als ik ze zelf bestel. Dan dat ik ze bij een ICT-dealer ga halen waarbij ze er voorzichtiger mee omgaan.

Als het geen gevaar oplevert het bestellen via internet bestel ik deze:
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=24144

Anders vraag ik om deze: http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=0732f141e7f43110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD

Dan heb ik nog een behuizing nodig maar die vind ik dus helemaal niet...

3,5"
esata 300/USB2.0
compatibel met windows xp of hoger
en stevig genoeg om toch 1 kilo te kunnen dragen (ik wil m'n oude schijf er nog boven op kunnen zetten).

Die esata is voor in de toekomst omdat ik van plan ben nog een tijdje te doen met die behuizing en mijn volgende laptop toch wel esata zal hebben. Ik vraag me ondertussen wel af in hoeverre het de moeite is om in m'n huidige laptop een PC card met een esatapoort te steken. Is dat zinvol of dan toch maar beter op usb?

Alvast heel erg bedankt

ik heb bij empc meerdere dingen besteld, tot nu toe altijd netjes aangekomen. prima service. ik zou de gok wagen.

esata ken ik niet en geen id of je daar verstandig aan doet

ik verkoop ze door (tenminste... ik bouw ze in bij mensen) en af en toe crasht er wel 1 maar dat is na meer dan een jaar... volgensmij gebeurt dat ook wel vaker...
maar hoe denk jij dat die dingen van china naar nederland vervoert worden? ook niet altijd voorzichtig hoor... zolang de harddisk niet gebruikt wordt kan die best wel tegen een stootje

Goed, dan heb ik al een extra TB voor €134, dat lijkt me een mooie prijs.

Maar ik heb echt geen idee van welke behuizing ik moet nemen voor de harddisk :confused:

En hoe zit het met de snelheid van een esatapoort via een PC-card? Benadert die de werkelijke sata II snelheid of is dat echt de moeite niet om zoiets te nemen?

Ik heb een western digital harddisk besteld 1 TB, sata II, 16 MB cache
en een chieftec behuizing CEB-35S

Beiden deden het goed tot ik mijn oude schijf wilde gaan formatteren. Ik wilde de schijf aanzetten maar dat ging niet, de voeding van de behuizing stuk ofzo. Dus moest ik deze terugsturen naar die webwinkel, helaas is dat dus op mijn kosten en kost dat al de helft van wat het toestel zelf heeft gekost:confused:

Ook zet ik de case eigenlijk niet recht in de houder, ik zet ze gewoon plat op het bureau, ze wordt wel vrij warm, ik dacht misschien omdat er nu aan de andere kant niet genoeg lucht langsstroomt. Misschien kleine pootjes onder zetten? Iemand enig idee wat het goed zou doen, of wat ik nog kan doen?

hier staat optionally, a 25mm fan may be installed in the front panel, maar ik zie al niet in hoe ik dat zou kunnen doen en uhm, heeft dat wel zin om zo'n klein ding in het kleine voorgedeelte te bevestigen?

Ik heb reeds 2 keer last gehad van een kapotte voeding met deze behuizing. Ik begin te twijfelen aan deze chieftec.

Ik heb nog eens zitten zoeken naar een andere vergelijkbare behuizing en kwam op deze:

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-034543

Nu herinner ik mij dat ik deze behuizing enkele maanden geleden ook had overwogen maar ik hem niet had genomen om "een bepaalde reden". Maar deze reden kan ik me niet meer herinneren en ik vind het niet meer terug. Ik geloof dat ik heel uitgebreide specificaties van die behuizing heb gezien en 1 van die specificaties stond mij niet aan. Maar ik vind de specificaties dus zo uitgebreid niet meer terug. Iemand enig idee waar ik erg uitgebreide specificaties van harddiskbehuizingen kan bekijken?

En lijkt dat een goede behuizing, die conceptronic? Of ben ik dan toch beter bij chieftek? Zonee, welke merk is zeker heel degelijk volgens jullie?

bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan