Nieuwe fan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik heb laatst de Sapphire r9 270dual-x gekocht (2de hands) alleen 1 fan draai niet goed waardoor mijn videokaart niet goed gekoeld kan worden. ik heb al gekeken of er stof tussen zit of dat er een kabel tegen aan zit maar dat is niet zo.
Mijn vraag is nu, zou ik ergens een nieuwe fan kunnen kopen voor mijn videokaart ? zo ja waar dan? ik heb geen garantie meer van deze videokaart dus ik kan er niet mee terug naar de fabrikant.

Alvast bedankt!
Mvg Youri Wannet

Ik heb direct maar een mailtje gestuurt naar sapphire, nu nog maar even afwachten. Is het ook geen optie om er een andere 85mm fan op te zetten?

Mvg Youri

Dat gaat helaas niet zomaar omdat de plekken waar je de fan vastschroeft heel anders zijn als met een casefan en de aansluiting voor de stroom is anders. Je moet dus een fan vinden die daar wel aan voldoet.

Hallo

Indien deze fan stroef draait , zou je kunnen overwegen om deze te smeren.

Lagertje (of busje) zit zo goed als zeker onder de witte sticker met de fanspecificaties.

Smeer dan meteen ook de andere om dit nooit meer voor te hebben.

Persoonlijk neem ik altijd iets dikkere olie (15W40) ... (wd 40 , sillicone spray en dergelijke verdampen veel te veel , en leggen geen definitieve film op de te smeren onderdelen)

Eenvoudig aan te brengen d.m.v. cocktailprikkker o.i.d.

Fan dient uiteraard wel te worden gedemonteerd.

Indien niet nodig , laat het koelblok zitten op de g.p.u./chipset om onnodige stress op de soldeerverbindingen te vermijden.

Mocht je deze wel willen verwijderen om andere koelpasta en thermalpads aan te brengen , laat de kaart dan even warm worden in de werkende p.c. (vlottere demontage)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan