nieuwe fans nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo,

heeft een betere cpu fan kopen ipv degene die in de box erbij komt nut als je niet overklokt?

en als ik de hd4870 ga overklokken... (zit programma van ati bij de vga die een knop heeft dat ie automatisch ergens op zet dat nog OK is voor het systeem ofzo, als ik die gebruik...-> ) is het dan met dat programma nog nodig om een betere koeler op me vga te zetten? Of is dan degene die er bij kwam al goed genoeg?

(er zitten nu 4 120mm fans in me kast van coolermaster...2 IN 2 OUT)

bedankt.

Als je niet gaat overclocken is het niet echt nodig. De temperatuur daalt er wel ietsjes door, maar om nou te zeggen dat je prestaties er door vooruit springen.. Nee.

bij processor:
ik bedoel eigk dat ie dan niet kapot gaat als ik te zware dingen op de pc doe...
of dat de temperatuur omhoog gaat en dus de beveiliging de computer uitzet...

bij vga:
die wil ik wel overclocken... is daarvoor een betere koeler nodig zodat ie niet te warm wordt? of is degene die erbij zat goed genoeg? bij hd4870..

bedankt :)

een processor komt niet boven de 60 graden uit.

welke hd4870

en wat zijn de temperaturen

een processor komt niet boven de 60 graden uit.

welke hd4870

en wat zijn de temperaturen

ik deed gister de prime95 test... alle cores op 100%...
toen ging temp1 naar 59 graden en stopte ik het programma omdat hij anders misschien wel te heet wordt... (nam aan dat temp1 de cpu is, aan de graden te zien)
Ik weet niet precies bij speedfan programma welke temperatuur bij welk onderdeel hoort :/
bij idle staat:
temp1: 43graden
temp2: 38 graden
temp3: -128 graden
core: 42 graden

en de HD4870 is: Club3D Radeon HD4870 1GB GDDR5..

tot temperaturen van 90graden is er nog niet veel aan de hand

volkomen normaal dat de temperatuur 59 graden werd.

ik las ergens dat max van phenom II 940 63 graden was....

maar ik heb net even koelpasta geleend van iemand en derop gesmeerd en nu issie 54 graden met alle cores op 100% :)

en ik heb ff me vga overgeklokt :p
dat ding ging zelf btje hoger zetten, temperatuur kijken, weer hoger zetten, temp kijken etc...

dus dat zit ook wel goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan