Nieuwe fonts gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

faery

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
16
Sinds kort kan na het installeren van een font in de window/fontmap deze toch niet gebruikt worden in bijvoorbeeld Word.
Wie weet wat te doen?
 
Vraagje: je hebt deze toch wel op de juiste manier geïnstalleerd? Wat bedoeld je met niet te gebruiken in Word? Zie je het juiste lettertype niet of wordt het niet geprint?
 
Na het installeren van een nieuwe font in de map Fonts
kan ik het niet gebruiken wanneer ik bijv. in de tekstverwerker een ander lettertype wil gebruiken. De nieuwe font komt dan niet voor. Wel is het te openen in de map Fonts
 
Waar heb je die bewust lettertype vandaan. Van een CD-rom geplukt of diskette? Je hebt hem toch niet gewoon naar windows/fonts gekopieerd? Toch wel geïnstalleerd via: instellingen/configuratie/lettertypen/bestand/nieuwe lettertype installeren...
Als je het niet op die manier hebt gedaan bestaat de kans dat het lettertype niet functioneert. Als je het wel zo gedaan hebt, dan blijf ik het antwoord schuldig.
Laat maar iets weten.
Groetjes
Jack
 
Sorry voor mijn late reaktie, zag net de jouwe. Ik heb zoals al eerder de fonts van het internet geplukt en in de map fonts geplaatst. Tot voor kort ging dat altijd goed. De laatste tijd echter zie ik wanneer de map fonts geopend is bij bestand niet meer staan: nieuw - toevoegen. ; dus doe ik dat handmatig. Het gekke is dat wanneer ik op zo'n font na rechtsclicken het open dan zie ik de letters etc. ,maar wanneer ik het wil gebruiken dan zie ik ze niet. Wat nu?
 
Dat is normaal. Font is wel leesbaar maar niet geïnstalleerd. Doe het via start- instellingen - configuratie - lettertype (nieuwe fonts toeveogen) en je zult zien dat het font bruikbaar wordt in bv Word of een andere tekstverwerker.
Grtz
Jack
 
Nieuwz fonts gebruiken

Hallo Gezina.
Bedankt voor je interventie. Dat kende ik niet. Als de vraagsteller nu reageert moet hij beslist geholpen zijn en kan hij aanvinken dat z'n probleem is opgelost.
Grtz
Jack
 
Re: Nieuwz fonts gebruiken

Geplaatst door Jacques Engelen
Hallo Gezina.
Bedankt voor je interventie. Dat kende ik niet. Als de vraagsteller nu reageert moet hij beslist geholpen zijn en kan hij aanvinken dat z'n probleem is opgelost.
Grtz
Jack

Thnx, overigens is het verstandig niet meer dan 1000 fonts te installeren op o/s '95/'98 en dat aantal bereik je sneller dan je denkt. http://www.breekpunt.nl/tip.asp?tip=211
 
Bedankt voor de reaktie(s). ik zal het zeker gaan proberen via DOS..Het blijft raar dat dit zomaar kan veranderen...vraag me af hoe en waarom. Hopelijk krijg ik weer onder bestand de mogelijkheid "nieuw" letter-type toevoegen weer terug.

nogmaals dank.
 
Nogmaals hartelijk bedankt voor je suggesties. Wat nog zou kunnen is het al of niet ontbreken van "desktop.ini", want dat kwam niet tevoorschijn bij het uitvoeren van de ms.dos manier. Binnenkort hoop ik dit te kunnen herstellen en dan maar zien of "t probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan