Nieuwe game-pc €1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannytjes

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Hallo,

Ik ben al een tijdje naar een game-pc aan het kijken.
Ik weet dat standaard desktop pc's duur zijn voor wat je er voor krijgt, dus ging ik kijken op www.gamepc.nl.
Ik kwam er later pas achter dat zelf een pc bouwen veel goedkoper is en er zijn genoeg tutorials op youtube hoe je het moet doen.
Dus ik heb nu al een pc samengesteld alleen ik weet echt niet of deze wel goed is.

Het doel van de pc is voornamelijk gamen.
Ik speel veel FPS (first person shooter) games.
Daarnaast wil ik ook wel kunnen recorden met Fraps.

Ik hoef geen SSD om mijn PC sneller op te starten, maar ik wil wel een modulaire voeding.

Ik weet niet of deze pc daar wel goed genoeg voor is, of dat ik voor hetzelfde geld een betere pc kan krijgen dus als iemand mijn pc kan verbeteren vind ik het helemaal top.
Alvast bedankt voor de tijd die je hebt genomen voor het lezen van mijn vraag.

Dit is de link van wat ik heb:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...629110]=1&product[549792]=1&product[626550]=1

Alvast bedankt,

Danny

Hallo Danny,

Zo te zien heb je een prima pc samengesteld, het enige waar ik niet zo'n voorstander van ben is de AMD-processor. Ik zou zelf een INTEL-processor erin gooien.
En het moederbord van AMD daar zou ik een moederbord van MSI voor in de plaats zetten.
Voor de rest kun je met dit pakket zeker een mooie game-pc in elkaar knutselen ;)

Groeten,
Rick.

Bedankt voor uw reactie.

Als ik een voor een intel processor zou gaan, welk moederboard en welke moet ik dan nemen?
De intel i5 4670K lijkt mij wel goed.
Als u een betere weet zou ik dat graag horen willen weten.

Alvast bedankt,

Danny

Ik heb de AMD processor aangepast naar een Intel i5 4670K.
Het moederboard aangepast naar een MSI B85-G41.
De processor koeler aangepast naar een Deepcool Ice edge XT.

Alvast bedankt

Danny

Ziet er echt stukken beter uit. ;) Miss dat je van de i5 een i7 kan maken maar dat moet natuurlijk wel in je budget passen.

Voor de rest een zeer goeie game-pc.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Ik mis eigenlijk het ddr geheugen die zal je er nog even bij moeten kopen;)

Ik zou in plaats van een B85 moederbord een Z87 moederbord nemen, zo kan je overklokken.

Waarom neem je zoon dure voeding van 800 Watt en het is maar bronze certificated. Ook nog is van een B-merk.
Weet niet of je er later een 2de videokaart erin wilt doen? Anders kan je het beste voor een 550 Watt gold certificate seasonic gaan. Die zijn ideaal voor het overclocken.

En ik zou een andere cooler nemen zoals de Mugen 3.

Hallo,

Ik ben niet van plan om er een 2e videokaart in te doen.
Hoeveel watt zou ik dan nodig hebben?

Alvast bedankt!:)

Danny

Ja dat is ruim voldoende. Je kan het op deze site berekenen.
Alleen omdat de voeding gold certificated is, is de voeding preciezer met zen voltage toekennen en gooi je minder warmte in je pc bij het overclocken. Dus je pc blijft ook koeler in het geheel.

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Als voorbeeldje kan je een redelijke overclock nemen. (I5)
1.2 Volt
4.6 GHz

Dat ga je waarschijnlijk alleen niet halen met jou moederbord. Ik denk dat jij niet verder komt dan de (4.0)-(4.2) GHZ om op save te zitten.
Als je gaat overclocken kan een andere pasta ook zomaar even 10 graden schelen, wat heel veel kan uitmaken bij de hashwel processors (Zijn nogal heethoofden)

Edit: De processor mag nooit boven de 100 graden komen dan brand je je chip door. 80-90 Graden zou ideaal zijn of lager.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan