Nieuwe game-pc 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoolAid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Hey allemaal, ik ben nieuw hier, en er is waarschijnlijk geen betere forum om dit te vragen :D

Ik wil een nieuwe computer, ik heb mijn huidige PC al 4-5 jaar en het is een AMD Sempron.. Heel erg sloom dus.

Omdat ik regelmatig aan gamen doe, moet de PC dat natuurlijk ook kunnen. Ik maak me niet echt zorgen om de FPS, als hij nieuwe spellen kan spelen zonder lag (50FPS is denk ik al goed?) dan ben ik blij.

Mijn budget is niet vast, vorige maand plande ik maar 600 uit te geven, maar voor een goed systeem dat een eeuw lang (hardware wereld :P) mee gaat, heb ik al snel rond 1000 euro nodig. Dat is niet zo'n probleem, ik wil best een maand of twee extra sparen voor een PC die een stuk beter is.

Het word mijn eerste PC die ik zelf bouw, en stilte is niet erg belangrijk, ik ben aan lawaai gewend hier dus ik kan dat wel aan.

Zelf zat ik aan deze configuratie te denken, deze is waarschijnlijk het beste voor mij, maar omdat ik nog vrij nieuw ben weet ik dat niet zeker:

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced EUR 85
Voeding: OCZ StealthXStream 2 EUR 78
Moederbord: Asrock 870 Extreme3 (AM3) EUR 82
Processor: AMD Phenom II 1055TEUR 179
Processor koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B EUR 38
Intern geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit 4GB (2x2) EUR 77
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB EUR 56
Grafische kaart: Club 3D Radeon HD5870 1GB EUR 313
Optische Drive: Samsung Super-WriteMaster 22x/22x/12x SATA EUR 17
Samen een mooi bedrag van 920 euro.
Linkje

Ik kijk het meest uit naar het spelen van GTA IV en MW2, en volgens wat benchmarks kan de HD5870 GTA IV spelen op 60FPS, dat vind ik best wel goed.

Is dit systeem het beste wat ik voor die prijs kan krijgen?

Ook heb ik een nieuwe monitor nodig, het liefst eentje waar ik ook mijn X360 op aan kan sluiten, dus 1x DVI en 1x HDMI is voldoende, en een scherm vanaf 22" lijkt mij genoeg.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt,
Daniel

Laatst bewerkt:
Ik vind het best een mooie setup ik zou
(persoonlijke mening) niets aan veranderen
behalve dan de Graka naar een NVIDIA GeForce GTX 480,
maar dat is gewoon smaak van wat ik beter vind voor mezelf.
ik denk dat dit wel een vrij mooie pc word eenmaal klaar.

Bedankt voor je reactie Luuk!

Is het verschil tussen de ATi en de Nvidia kaart erg groot? (Zowel prestatie als prijs)

Want als hij ongeveer hetzelfde kost maar meer kan, dan ga ik voor de GTX480, maar ik vind persoonlijk Crossfire(wil ik later) beter dan SLI.

Mijn componenten-lijstje staat denk ik vast, maar ik weet nog steeds niet welk monitor ik ga nemen. Het liefst eentje met 1x DVI en 1x HDMI of meer, en een prijs van rond de 200 euro..

Kan iemand mij helpen?

Ik vind het best een mooie setup ik zou
(persoonlijke mening) niets aan veranderen
behalve dan de Graka naar een NVIDIA GeForce GTX 480,
maar dat is gewoon smaak van wat ik beter vind voor mezelf.
ik denk dat dit wel een vrij mooie pc word eenmaal klaar.

gtx480 kost 380 euro
terwijl de HD5870 maar 300 euro kost
en maar 15% zwakker is
verder heeft hij een crossfire bord en kan hij later dan nog een HD5870 erbij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan