Nieuwe game PC 700-800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Costari

Banned
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
55
Hallo, ik wil graag binnenkort een nieuwe PC kopen om te gamen, maar ik ben daar niet zo handig mee.



Budget - 700-800 euo

Doel - Gamen en filmpjes maken

Omgeving - Ik vind een stille PC erg fijn.

Assemblage - Nee, dat hoeft niet.

Besturingssysteem - Windows 7, maar die kan ik als het goed is via school downloaden.

Opties / randapparatuur - Ik heb alles randapparatuur nog behalve een toetsenbord.



Bedankt!

Chris
 
Wil je gaan overclocken? Dan kan ik daar rekening mee houden met de processor en moederbord. ;)
 
Als je kunt wachten, zou ik het in ieder geval nog een poosje uitstellen, omdat de harddisk prijzen op het moment gewoon extreem hoog zijn. Je bent nu bijna 20% van je budget kwijt aan een harddisk.

Heb je eventueel ook een kast/voeding die je kan/wil hergebruiken?
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B404966%5D=1&product%5B388945%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B419128%5D=1&product%5B398378%5D=1&product%5B225953%5D=1&product%5B2128%5D=1&product%5B225309%5D=1

Inderdaad, hoge prijzen van de HD's. De slomere WD10EADX is wel voor 70 euro te krijgen (Wonder) maar die is wel erg sloom vergeleken met deze.... Dit is gewoon een krachtpatser die geoverclocked kan worden en elke game makkelijk aan kan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik wacht liever ook nog wel even.
Maar ik wil niet gaan overclocken, ik heb daar geen verstand van en wil geen risico nemen :)
En ik heb geen kast of voeding, nee.

Op een ander forum kreeg ik dit winkelwagentje: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/41095
Als je dat vergelijkt met jouw winkelwagentje, Paranoid, wat zou je daar over kunnen zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Op een ander forum kreeg ik dit winkelwagentje: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/41095
Als je dat vergelijkt met jouw winkelwagentje, Paranoid, wat zou je daar over kunnen zeggen?

Mooi OC mobo en dan de normale i5 2500 pakken :) beetje een fail, dat is nutteloos.
Als je hierin de 2500 vervangt voor een 2500K dan klopt ie ook goed.

Voor de rest zijn de prestaties nagenoeg gelijk. tov. het systeem van Para
 
Laatst bewerkt:
Kan je dan misschien ook even wat vertellen over die onderdelen?
 
De onderdelen zijn gelijk op wat verschillende merken na.

ALs je niet wilt gaan overklokken dan kun je de normale 2500 pakken, deze heeft een "gelockte" multiplier
De K variant heeft een unlockt MP zodat je de kloksnelheid kan verhogen => overklokken.

De 5950 is te vergelijken met de 560TI kwa snelheid.

Voor de rest zijn het net iets andere componenten die het zelfde doen.
Hierin zit het prijsverschil.


Off topic. sjees HD zijn echt duur geworden.. 1TB zat altijd rond de 70-80
 
Die kast van 4launch heeft makkelijke dingen om iets op aan te sluiten en open te maken dacht ik.
En welke videocard vind jij beter?
En wat is er anders aan dat moederbord? Die is wel een stuk goedkoper.
Ik neem dan toch zonder de 'K'
 
Laatst bewerkt:
Het is ook deels het merk waar je voor betaald.
Asus Is een A-merk en heeft meer naamsbekentheid. Maar dit specifiek bord heeft een betere chipset, PCI-e 3.0, instant OC knop ect.
Allemaal leuk en aardig, maar daar heb je niets aan :) Vooral niet als je toch niet gaat overklokken


Edit: kwa videokaart is meer een voorkeur kwestie.
Ik heb zowel verschillen ATI/AMD kaarten als Nvidia kaarten gehad en vindt persoonlijk Nvidia fijner.
Kwa stabiliteit / drivers.

Maar je zult andere mensen hebben die ATI/AMD als voorkeur heeft.
Beide zijn goed en ongeveer even snel (5950/560TI)
 
Laatst bewerkt:
Dan neem ik de 560ti.
Dus jij vind dat mobo van Asrock beter?
 
Laatst bewerkt:
Beter in de zin hoe jij je pc wilt gebruiken.

Je kunt een duurder mobo pakken (OC gericht) terwijl je dat toch niet gaat doen. Dat vind ik dan weer zonde van het geld :)
In jou situatie is de asrock "beter". Het bespaarde geld kun je dan weer ergens anders insteken.
 
Je moet niet blind naar het aantal GHZ kijken.
De 1055 is een cpu met fisiek 6 kernen. (6-core)

Tevens is bij gaming altijd nog de graka die het meeste werkt moet verrichten
 
Oh ok dan zal ik het even bekijken.
Maar hoe zit het met de behuizing? Hoe is die? En het geheugen, cd disk, de voeding en de harddisk, kan je daar wat meer over vertellen??
En waarom Club 3D? Is die goed, stil?
 
Behuizing is van CM, degelijk spul, met lekkere airflow
Hetzelfde geld eigenlijk voor geheugen, DVD, HD, voeding. Gewoon A-merken waar niets op aan te merken is.

Graka had ik even snel gekozen als voorbeeld dat je ook een zwaardere kopn kiezen
Club3D is ook gewoon een goed merk. Alleen zie ik het het reference model gekozen heb.
(enkele ventilator aan einde van de kaart, deze zijn wat luidruchtig tijdens volle belasting)

Een betere optie zou een 570 zijn met non reference koeler bv de deze
http://azerty.nl/0-2965-441189/point-of-view-geforce-gtx-570-.html
Iets duurder en neemt 3 sloten in beslag, maar wel een stuk stiller.
Merk maakt opzich niets uit. Allemaal de zelfde chip alleen draait de ene iets sneller als de andere.
Daadwerkelijk verschil hiervan is amper merkbaar tijdens games. (Hooguit een paar FPS)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk niet voor de X6 gaan van 2.8Ghz aangezien deze achterloopt op games ten opzichte van zelfs de X4 955. Zelfs de 1090T is net vergelijkbaar in gaming met de X4 955. Ik zeg dit omdat de laatste 2 cores totaal niet benut worden in games zoals Battlefield 3. Zelfs een Athlon II X2 haalt bij BF3 gewoon nog redelijke FPS met een minimum van 41 FPS. (Kan grafiekje zo tevoorschijn toveren)

Neem eerder dan een snellere X4, http://azerty.nl/0-1127-387717/amd-phenom-ii-x4-975-3-6-ghz-.html natuurlijk volledig jouw keuze.

En inderdaad is het bij gaming nogsteeds vooral GPU gericht.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de X6 gekozen met oog op het doel van de TS
Doel - Gamen en filmpjes maken.

Met gamen zit je wel gebakken met de GTX570 :) ongeacht de cpu's in dit topic.
6 core is misschien wel makkelijk met films omzetten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan