Nieuwe game pc bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meatyke

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo, ik ga volgende maand ofzo een nieuwe game pc kopen. Ik weet wat ik ongeveer ga kopen maar ik heb nog twijfels. Daarom zou ik graag jullie mening weten.

Om te beginnen:

Moederbord: Intel Asus Maximus Formula

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 (2.66/1333/4mb)

Videokaart: VGA EVGA Geforce 8600 GTS 256Mb PCI-E

Harde Schijf: Seagate 320Gb 7200.10 S-ATA2 16Mb

Case: NZXT Nemesis Elite

Software: Microsoft vista home premium NL OEM 64-bit

Geheugen: Corsair 2x2048Mb DDR2 800

Card Reader: Apacer 16 in 1 intern USB

DVD/CD/...: A-Open DVD+/-R/RW OEM

Voeding: Zalman 500W

Muis: Logitech G5 lasermouse

Headset: Creative Headset Fatality Gaming

Groetjes Meatyke!

Ziet er leuk uit maar waarom niet gelijk de 8800 nemen?
En hoe zit het met de koeling?

Ik weet niet hoe het met het budget zit maar op zich lijkt dit aardig op het High-end gamesysteem van tweakers.net.

Je vertelt dat je nog twijfels hebt, waarover precies?

Ook de keuze voor het 64-bit Vista besturingsysteem begrijp ik niet echt. Het schijnt dat games nog niet zo best daarop draaien of het niet volledig benutten.

Ziet er erg leuk uit alleen zou ik geen vista kopen..
Vista ondersteunt niet alle game's!

De koeling zit wel goed, die 8800 kost in de winkel waar ik hem wil kopen heel veel geld 400-550€ ofzo, waarom ik vista neem is omdat ik het nu al een tijdje gewoon ben, de nieuwste games zegmaar draaien op vista... Die 64bit versie omdat het meer geheugen accepteer en 'sneller' is volgens sommige.
Mijn twijfels zijn vooral over de processor en de videokaart.

Processor en videokaart heb ik ook precies hetzelfde en ik sta ervan versteld hoeveel die aankunnen dus dat zit wel goed. En wat Vista betreft , gewoon nemen en niet al die spook verhalen geloven die de ronde doen.
Lijkt mij gewoon een goed systeem.

Ik heb zelf Vista en ik begin me onderhand een beetje te ergeren aan al die verhalen die de ronde doen over het besturingssyteem. Ik heb er in een paar maanden nog geen enkel probleem mee gehad, en het is stukken beter dan XP, in alle opzichten. Oké, je moet een PC hebben die het een beetje fatsoenlijk draait, maar dat moet met jouw beoogde systeem geen probleem zijn. Alleen zou ik in plaats van die 8600 een 8800GT nemen, die zijn wel wat moeilijk te krijgen, maar hebben wel veruit de beste prijs-kwaliteit-verhouding van dit moment. Ze zitten maar iets onder de 8800GTX, maar kosten wel de helft minder! Met die 8600 kan je niet echt games spelen.

Heb zelf de 8600 en je hebt gelijk de 8800 is beter maar ik ga niet met jou mee dat je zegt dat je met de 8600 niet goed kunt gamen. Deze kaart is perfect hoor...neem maar gerust!

Ok, bedankt allemaal, nu nog geld vastkrijgen. :evil:
Je kan zo verder blijven gaan met wat beter is. De 8800GTX Ultra fzo is nog beter... maar prijziger. Die 8800GT is ook 2x zo duur als de 8600.

En die 8600 is perfect.
Ik heb hem en vertrouw mij daar maar op !!

Ligt eraan waar je genoegen mee neemt... Net zoals ik in een ander thread zei, als je de nieuwste games maxed out wilt draaien heb je echt niet genoeg aan een 8600, dan is er echt geen andere optie dan een 8800!

Heej, Gamepc is gekocht, en we hopen juist in elkaar gezet...
We steken hem gisteren in, geen steekvlam en rook.
Maar nu als we iets met ons toetsenbord willen schrijven, dan gaat de pc hangen.

Ik heb zelf Vista en ik begin me onderhand een beetje te ergeren aan al die verhalen die de ronde doen over het besturingssyteem. Ik heb er in een paar maanden nog geen enkel probleem mee gehad, en het is stukken beter dan XP, in alle opzichten. Oké, je moet een PC hebben die het een beetje fatsoenlijk draait, maar dat moet met jouw beoogde systeem geen probleem zijn.

Lol serieus? Enneuh, als je bijvoorbeeld gaat kopieren EN muziek luisteren? Is dat ook beter dan XP. Bovendien als ik van disk 2 disk kopieer, 8 GB ofzo, duurt het UREN.
Ik ga niet zeggen dat Vista in alles beter is, want ik loop nog tegen genoeg problemen aan. Er zijn zeker verbeteringen maar als je geen problemen hebt gehad met Vista kan ik me haast niet voorstellen.
Slechte ondersteuning voor oudere software en driverproblemen maar eens wat te noemen.. En nee die zijn nog niet allemaal opgelost.

Heb zelf de 8600 en je hebt gelijk de 8800 is beter maar ik ga niet met jou mee dat je zegt dat je met de 8600 niet goed kunt gamen. Deze kaart is perfect hoor...neem maar gerust!

Vergeleken bij de rest van je systeem zou ik echt geen 8600 halen. Dan liever een 8800 GT. Ok, misschien is hij 2 keer zo duur als een 8600, maar hij is wel 10 x beter! en als je 280 € voor je mobo kunt betalen moet dat geen probleem zijn. A

Beter is dit: Ga voor een 3870 omdat je ook een crossfire bordje hebt! Kun je er later altijd nog 1 bij halen.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de asus blitz formula SE en een 7950GX2. Jammer, omdat ik nu niet kan uitbreiden (crossfire bedoel ik dan).

Laatst bewerkt:
Heej, Gamepc is gekocht, en we hopen juist in elkaar gezet...
We steken hem gisteren in, geen steekvlam en rook.
Maar nu als we iets met ons toetsenbord willen schrijven, dan gaat de pc hangen.

Woopsie... sorry te laat. Zie nu pas dat je hem al in elkaar hebt gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan