Nieuwe (game) pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hoi allemaal!

Ik heb al een aantal jaren deze pc:
Moederbord : Asus P5VD2-VM
Chipset : VIA P4M900
Processor : Intel Pentium 4 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7300 GT
Harde Schijf : WDC (80 GB)
DVD-Rom Station : ASUS DRW-1814BL
DVD-Rom Station : IM8115S RPW464W SCSI CdRom Device
Monitor Type : Philips Philips 150P - 15 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (maart 2009)

Hij is traag en hij heeft steeds vaker problemen( hij start langzaam op, taakbalk laat sloom etc.) Hij voldoet ook niet meer aan de laatste games die uitkomen, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe pc.

Ik wil een pc die nog wel een tijd mee gaat (3-4 jaar of langer) en die niet vaak crasht of problemen heeft. Ik wil minstens een quadcore. Ik heb al wat rondgeneust op het internet en in winkels, maar ik vraag om jullie advies!

Ik had al een pc op het oog, maar de videokaart kan veel beter. Een vriend van mij heeft deze pc, maar volgensmij zit er geen brander bij, die zou ik er wel heel graag in hebben zitten (eventueel los kopen).
processor: Intel Quad Core 8200
geheugen: 4 GB ( 2x2GB )
harddisk 750 GB opslagcapaciteit
double layer DVD Rewriter
NVidia GeForce 7100 512MB dedicated
VGA, HDMI , DVI , firewire aansluiting
100/1000 LAN
USB toetsenbord en optische muis
MS Home Vista Premium 64bit
9x Usb 2.0 , 14-in-1 cardreader

Een monitor heb ik thuis staan, maar eventueel is een extra toetsenbord en muis ook handig als die erbij worden geleverd :)

Nu heb ik nog een vraagje: wat is er nou zo goed/beter aan een i7 pc dan aan een quad core, ik heb wat gelezen op het internet, maar ik haalde er niet veel uit :)

Alvast bedankt

Luuk

Wat denk je dat dit is?:
double layer DVD Rewriter

Dvd-brander dus.

Maar de pc is niet wat jij zoekt. Jij zoekt een pc waar je spellen mee kan spelen. Dat kan op die pc niet.

Belangrijke vraag: wat is je budget?

Mooi samengestelt, maar het is een triple core zoals ik zag en voor de toekomst kies ik toch al liever een quad core. Toch zijn de kosten me net iets teveel:P

Voor gamen heb je meer aan een goede videokaart.
Een quadcore is alleen mogelijk door te besparen op je videokaart en dan kan je dus niet goed gamen.

En dat het te duur is kan. Maar er valt niet super veel te besparen.
Dus dan maar een iets zwakkere videokaart:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/71731

NEE

(simpeler kan mijn antwoord niet...)

Daarnaast is de quad core processor uit die pc slechter dan de triple core die ik koos.

Laatst bewerkt:
Met gamen heb je nog niet al te veel aan een quad core. Niet dat een quad core een slechte keuze is hoor, maar de Q8200 is een zwakke quad core. Dan kan je beter een goede x3 nemen.

Maar goed. Wat belangrijker is: je hebt meer aan een goede videokaart.

http://www.tomshardware.co.uk/chart...compare,1374.html?prod[2594]=on&prod[2596]=on

Dit is een HD4670 tegenover een HD4350.
Een HD4850 is weer een stuk beter dan een HD4670.

http://www.tomshardware.co.uk/chart...compare,1468.html?prod[2711]=on&prod[2720]=on

Dus een HD4350 heb je totaal niets aan.

Nadelen van die acer:

- geen normale kast: dat is dus lastig bij het upgraden
- zeer zwakke videokaart
- niet al te sterke quadcore

Niet kopen dus...

Zo'n videokaartje ATI Radeon HD 4850 is wel best duur:O en upgraden doe ik toch niet:)
Ik denk dat ik dan mijn budget hoger moet leggen?

Een HD4850 is een super goedkope kaart.

Een goede quadcore kost al snel 150 euro
Windows Vista kost 100 euro

90 euro voor een videokaart is niets. In een gamepc hoort gewoon een goede videokaart.

Een dure videokaart is bijv:
http://www.4launch.nl/shop/product/...geforce-gtx295-1-8gb-ddr3-2xdvi-hdcp/tweakers

Dat je dat niet uit wil geven voor videokaart begrijp ik. Wat ik je alleen probeer te zeggen is dat een videokaart in een gamepc het centrale onderdeel is en niet het sluitstuk.

Een gamepc zonder goede videokaart is als een voetbalteam zonder aanvallers. (ik ben dol op onzinnige vergelijkingen... :P)

Laatst bewerkt:
Ik had er even een andere processor in gedaan: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66GHz FSB1333 Box en een andere videokaart: Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4850 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Ik heb geen flauw idee of het allemaal bij elkaar past, maar zo bedraagt de kosten:
Totaalprijs incl. BTW: € 734.80 beetje teveel:O zou dit beter zijn dan?

Ja je hebt gelijk, maar wat is er dan zo slecht aan die videokaart? :) en waarom is die jij geselecteerd heb dan beter?

Gewoon. De 9500GT is een zwakke videokaart en de HD4850 is een stuk sterker.
Dat zie je ook aan de prijs.

De 9500Gt kost 40-50 euro
De HD4850 kost 80-90 euro

De pc die je nu dus hebt samengesteld is dus gewoon een goeie game pc? Kloksnelheid is ook hoog genoeg. Maar stel dat je er nu 8 gb ram indoet, zoals bij die completer pc:p hoeveel zou het dan gaan kosten?

Het is een beetje onzinnig / onnodig om 8 gig geheugen te nemen. Zeker met jouw budget.

Het was maar een vraag:)

Dus die pc die je nu hebt samengesteld is dus eigenlijk goed genoeg om een paar jaartjes mee vooruit te kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan