nieuwe ''game'' pc laten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is wel krap vaak worden I5 systemen pas bij een budget van 800 euro geadviseerd
maar zal kijken of het lukt

EDIT
okey dit is wat ik heb
klik
4GB DDR3
1TB HDD
moederbord ondersteund bijde SLI en Crossfire heeft USB 3.0 ondersteuning
cpu Core I5 760
videokaart GTX460 zal elk spel op max aan kunnen
500 watt voeding

kost 708 euro
de winkel doet de hardware assemblage

Laatst bewerkt:
dankje firest0rm,

ziet er goed uit, ik denk ook dat deze sneller is dan de vorige setup ofniet?

nog een paar vragen:
is deze voeding sterk genoeg als ik er nog een videokaart bij zet over een tijd?
en is het mogelijk om op dit moederbord eventueel uit te breiden naar een i7 processor?

in ieder geval al heel erg bedankt

Deze kaart heeft minimaal een voeding van 550W nodig met 46A stabiel op de 12V lijn. Aanbevolen is een 630W voeding of hoger.

was nog even aan het kijken en dit stond bij de videokaart, dus er moet zowiezo een grotere voeding in. al helemaal als er ooit nog een videokaart bij komt.

voeding is sterk genoeg maar als je zeker wilt zijn van je zaak kun je alsnog voor coolermast gx 550w gaan

maar als ik 550w neem heb ik toch nog bij lange na niet genoeg als ik deze videokaart er nog een van bij zet?

en hoe zit het met de i7processor? kan ik die er eventueel altijd nog in zetten?

heeft er nog iemand iets toe te voegen op deze samenstelling of is deze oke?
ik zat eraan te denken om er een 700w voeding in te doen i.v.m. dat er in de toekomst een extra videokaart bij komt.

en wat zijn de uitbreidings mogelijkheden van deze samenstelling?

dat kan als je voor een 700watt voeding wilt gaan
raad ik je aan om voor de OCZ StealthXstream 2 700watt te gaan
die is het goedkoopst en is een A-merk voeding

Firest0rm: prima systeem :thumb:

Processor: het beste in jouw budget past een AMD Phenom II X4 of een Intel Core i5
Moederbord: goede merken zijn: ASUS, Gigabyte en MSI. Als je later wilt switchen van AMD naar Intel of andersom, dan moet je altijd een nieuw moederbord kopen
Videokaart: de 5770 past het beste in jouw budget. Je kunt later nog altijd upgraden naar een andere videokaart zonder nieuwe hardware aan te schaffen.
Voeding: als je met deze voeding nog een tijdje mee wilt gaan, dan is een flinke wattage belangrijk. Denk hierbij maar aan 700 watt of meer. Goede merken zijn: Silverstone, Cooler Master, Antec en OCZ
Processor koeler: De Scythe Mugen 2 is een aanbeveling, wil je toch wat goedkoper? Dan is de Cooler Master Hyper TX3 ook een tip.
Geheugen: Kingston ValueRam is leuk voor mensen die hun geheugen op de vaste snelheid laten draaien. Wil je flink aan het overklokken? Dan is Kinston HyperX of Corsair Dominator een optie.

Kast, optisch station en casefans zijn pure eigen keuze. Succes met je koop :thumb:

jobbes ik had nog een vraag:
moet ik nog een proseccor koeler erbij kopen of is dat niet nodig?

voor de rest houd ik het systeem het zelfde.

maar nog even voor alle duidelijkheid. ik kan in dit systeem nog een extra gtx 460 erbij stoppen?

ja dat kan

en cpu koeler kan wel handig zijn
raad je de Scythe mugen 2 aan kost 39 euro en is erg stil

Laatst bewerkt:
Als je met boxed draait kunnen de temps flink oplopen, vandaag gewoon de Mugen 2 draaien :) .

heei jongens,

ik heb de computer laatst besteld maar nu kreeg ik een mailtje dat de videokaart en de hardeschijf nog erg lang duren voordat ze binnen zijn.
dus ik zou deze 2 onderdelen graag vervangen voor wat anders, aangezien ik hard een computer nodig heb en hem het liefst gister nog zou hebben:P

de videokaart mag maximaal 170 euro kosten en ik wil er later nog een bij van kunnen zetten.
ook de hardeschijf zou ik graag rond dezelfde prijs houden, moet natuurlijk wel 1tb blijven.

graag jullie advies

Ik zal dit er dan voor in de plaats doen. Gewoon de beste harde schijf die er op het moment is, en een hele goede videokaart. Je hebt een 700w voeding genomen, daarom zal ik een AMD videokaart doen, omdat door dit moederbord alleen twee AMD videokaarten kunnen samenwerken, en geen twee Nvidia kaarten. :thumb:

Laatst bewerkt:
oke heel erg bedankt voor je snelle reactie.

is dit een betere videokaart dan die ik eerst had bij de samenstelling die ik heb besteld?
want de 8530 was vergelijkbaar met die ik eerst had, als ik het goed heb. en deze cijfers lijken mij minder? of lijkt dat alleen maar?
ben nogal een leek op het gebied dus neem het me niet kwalijk:P

alvast heel erg bedankt.

je zegt trouwens dat op dit moederbord geen 2 nvidia kaarten samen kunnen. ik had dit aan de winkel gevraagd voordat ik hem bestelde en die zeide dat dat wel kon?:confused:

Dan heeft de winkel het fout, er staat duidelijk bij dat ATI crossfire word ondersteunt en over SLI word niet gerept. Niet zelf de specificaties van het bord gelezen?

Je kán wel 2 nvidea kaarten plaatsen, maar die zullen dan niet samenwerken.

Sommige mensen zeggen dat het soms wel werkt, maar Msi zegt zelf dat het niet kan. Bron

Misschien kan een moederbordje maar dan ondersteund de processor het niet. Die geeft namelijk maar 8 lanes aan elke kaart als je 2 kaarten doen en zo kun je ze niet optimaal benutten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan