Nieuwe game-PC max €700

Status
Niet open voor verdere reacties.

luigie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo iedereen,

Omdat ik graag een vervangende game-PC of laptop wil kopen, maar er geen verstand van heb, vraag ik jullie hulp. Ik ben op zoek naar een desktop of laptop van rond de €700. Veel meer helaas niet. Ik heb er totaal geen verstand van en zou niet weten waar ik moet beginnen. Hij moet Battlefield 3 en Skyrim en aankomende games op medium kunnen draaien. Hoger mag natuurlijk ook:P. Als jullie nog meer informatie nodig hebben, vraag het me en ik hoop dat ik weet wat je bedoelt en dat ik hem kan beantwoorden;).

Groeten,

Leander

Ik denk dat hij hem geassembleerd wilt hebben. Gezien het feit dat de TS er minder verstand van heeft. (Wat hij aangaf)
AMD is bijna hetzelfde als Intel kwa prestaties. AMD is wat goedkoper (Budget) en Intel zuiniger. Het bedrag dat je wilt uitgeven, lijkt AMD mij een verstandige keuze.

Bij een game pc, is de videokaart het belangrijkste. Hier gaat dan ook het meeste geld in zitten. Heb een beetje zitten kijken, wat 1 van de betere samenstellingen is voor jouw budget.
Zie hier het resultaat: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B512937%5D=1&product%5B558955%5D=1&product%5B353943%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B557834%5D=1&product%5B576423%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B7517%5D=1

Zit een goede grafische kaart in (7870 Jokercard) - BF3 kan je op High settings spelen 60FPS. (Ultra 30/40 FPS)
De processor is ruim voldoende en zal je met gemak op servers kunnen spelen van pak hem beet 64 man. Ook ontbreekt de snelle SSD schijf niet, zodat de pc en applicaties veel sneller opstarten.
Alleen Windows ontbreekt in het systeem, kan je die toevallig van je oude systeem afplukken? Anders zou je 80 euro moeten besparen op onderdelen en dan heb je een pc die erg snel verouderd is.

Laatst bewerkt:
Sander, dat lijkt me een zeer mooie computer! Ik ga blindelings op je af en iets meer dan €700 vind ik best. Ik wil hem niet zelf in elkaar zetten. Ik zou niet weten hoe dat moet. Maar als ik die samenstelling koop, hoe kan ik aangeven dat ik hem niet zelf in elkaar wil zetten? Of is dat heel makkelijk? En wat zal dat evt. gaan kosten?

bij de samenstelling van sander zit de montage al inbegrepen. (word door azerty gedaan)

Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een pc in elkaar moet zetten.
Deel 1 en deel 2

Het scheelt wel 60 euro en voor dat verschil kun je een betere pc kopen.

@Luigie er zit al een assemblage pakket bij en 1 jaar garantie van Azerty. Je hoeft dan ook niks aan te geven. Hoogstens kan je aangeven, dat je de drivers van de componenten op een cd'tje wilt.
Als ik het goed heb, heb je daar ook recht op. (Soms leveren ze het er niet bij)

Laatst bewerkt:
Je mag er bij assemblage vanuit gaan dat Windows op de snelste schijf wordt geïnstalleerd tenzij je dat expliciet anders aangeeft (maar dat is niet verstandig) en dat XMP profielen van geheugen e.d. BIOS instellingen correct ingevoerd worden. Als dat niet zo is zou dit een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verbintenis kunnen zijn aangezien je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat bij de assemblage de pc ook startklaar wordt gemaakt tenzij je assemblage hebt waar Windows niet geïnstalleerd wordt (hoe het dan met XMP zit weet ik ook niet, moet je zelf instellen denk ik).

Naast idd. een OS wat er nog op moet, lijkt het mij ook wel handig als er een optische drive in zou komen, denk je niet..................? Deze 2 niet geheel onbelangrijke 'zaken' drijven de prijs met ruim 100 euro op.

Tegenwoordig werkt alles digitaal toch? Wie werkt er nog met CD/DVD'tjes? Windows kan je van je oude pc deinstalleren en de licentie opnieuw gebruiken op je nieuwe pc?
Je kan er altijd een DVD speler in doen. Maar die kan je ook gebruiken uit je oude computer, scheelt ook weer 15-20 euro.

USB stickjes van 32GB heb je al voor 20 euro.

Grapje(s) zeker?
- Wie er nog 'werkt' met DVD / BR spelers? Ik schat in 99,999999% van de computerbezitters. Hoeveel games kun je in de winkel op USB kopen ?
- Heb jij een DVD speler in je pc? Turf eens een kwartaal hoe vaak je een schijfje erin doet...............
- idd. een machine zonder DVD is wel handig om muziek op CD te branden voor in de auto of zo. Enne, NEE, een MP3 op USB klinkt anders dan een 'echte' track met een bitrate >150 (M.a.w. kwaliteit boven kwantiteit in de auto)
- NEE, 99% van de Windows versies kun je niet "deinstalleren" van een PC en vervolgens de licentie gebruiken op een nieuwe pc.

Verder misschien nog een reactie op je bericht van gisteren (21.18) waarin je de configuratie postte:
of topicstarter nu wel of niet die 80 euro aan onderdelen uitgeeft, de machine is op de dag van aflevering al behoorlijk verouderd;
- de videokaart is niet de allernieuwste / allersnelste (rangorde 3 of 4 vanaf boven gezien) terwijl de processor al vele malen voorbij gestreefd is in snelheid.
- voor het budget dat TS heeft, koop je alleen maar systemen die op de dag van bestelling al verouderd zijn.

Als TS echter blij is met de machine, dan is dat het belangrijkste, maar objectief gezien koop je voor dit budget geen gamersmachine waarop je nieuwe veeleisende games kunt draaien die in 2014 in de markt worden gezet.) Maar, zoals TS al schrijft, ambieert hij dat ook niet en dus zal de machine voor hem wel voldoen. Ik ben alleen bang dat hij qua gaming al erg snel tegen de beperkingen van de configuratie zal oplopen.

Laatst bewerkt:
Wat een gemiep over een CD/DVD combi, ding kost €17, waar praten we over?

Je mist denk ik wat.
Dit forum wordt door vele tienduizenden gelezen. Als 1 % sommige beweringen van Helpers zonder meer voor 'waar' aannemen, dan zouden er enkele honderden op een verkeerd been gezet worden en dat willen we niet.

Dat snap ik maar ik denk dat mensen niet zo stom zijn dat ze dit voor waar aannemen. Een CD/DVD combi heb je bij het installeren van Windows gewoon nodig en gebruik hem ook voor het branden van mijn vakantiefoto's voor backup etc. Je kan veel vervangen door USB e.d. maar dan zou je ook nooit meer de in de winkel gekochte muziek op je pc kunnen zetten etc. En al die zware consequenties om €17 te besparen? Dat gaat mij veel te ver dus ook in dit geval: een goede CD/DVD combi uitzoeken voor de TS, ze hebben nu Lite-On, LG en Samsung als top merken. Is verder niet ingewikkeld, alle CD/DVD combi's zijn nu ongeveer gelijkwaardig qua specs.

Je mist denk ik wat.
Dit forum wordt door vele tienduizenden gelezen. Als 1 % sommige beweringen van Helpers zonder meer voor 'waar' aannemen, dan zouden er enkele honderden op een verkeerd been gezet worden en dat willen we niet.

Er word standaard bij een tweakers samenstelling tegenwoordig geen DVD station meer in de pc gestopt. Sterker nog het word als rand apparatuur beschouwd.
Tweakers is de grootste IT site van Nederland. Ik gebruik letterlijk nooit mijn DVD station. Ik doe alles via USB. Spellen koop ik online en mijn software ook. (Windows 7 staat op mijn USB stick)

http://tweakers.net/reviews/3031/4/desktop-best-buy-guide-mei-2013-basis-en-mainstreamgamesysteem.html
Maar je hebt wel gelijk dat de simpele gebruiker. Meestal nog een DVD station gebruikt en ik was de DVD station vergeten, maar deze kan je desnoods uit je oude desktop halen.
Daarbij zijn de meeste licentie van Windows geen OEM licenties, kan je ze zeker deinstaleren van je oude desktop en installeren op een nieuwe.

- In de auto kan je tegenwoordig ook USB gebruiken. Gaan ook heel wat meer nummers op. Kan je nummers selecteren met je touchscreen, welk nummer je wilt hebben. Kost maar 50 euro zoon radio.
TIP: Ook moet je eens reviews gaan lezen van Hardware componenten of testresultaten. Beperkingen bij BF3 met deze componenten? BF4 wellicht, al betwijfel ik dat. (Low/Medium settings, gaan er nog gewoon mee door)

Laatst bewerkt:
Grapje(s) zeker?
- Wie er nog 'werkt' met DVD / BR spelers? Ik schat in 99,999999% van de computerbezitters. Hoeveel games kun je in de winkel op USB kopen ?
- Heb jij een DVD speler in je pc? Turf eens een kwartaal hoe vaak je een schijfje erin doet...............
- idd. een machine zonder DVD is wel handig om muziek op CD te branden voor in de auto of zo. Enne, NEE, een MP3 op USB klinkt anders dan een 'echte' track met een bitrate >150 (M.a.w. kwaliteit boven kwantiteit in de auto)
- NEE, 99% van de Windows versies kun je niet "deinstalleren" van een PC en vervolgens de licentie gebruiken op een nieuwe pc.

Verder misschien nog een reactie op je bericht van gisteren (21.18) waarin je de configuratie postte:
of topicstarter nu wel of niet die 80 euro aan onderdelen uitgeeft, de machine is op de dag van aflevering al behoorlijk verouderd;
- de videokaart is niet de allernieuwste / allersnelste (rangorde 3 of 4 vanaf boven gezien) terwijl de processor al vele malen voorbij gestreefd is in snelheid.
- voor het budget dat TS heeft, koop je alleen maar systemen die op de dag van bestelling al verouderd zijn.

Als TS echter blij is met de machine, dan is dat het belangrijkste, maar objectief gezien koop je voor dit budget geen gamersmachine waarop je nieuwe veeleisende games kunt draaien die in 2014 in de markt worden gezet.) Maar, zoals TS al schrijft, ambieert hij dat ook niet en dus zal de machine voor hem wel voldoen. Ik ben alleen bang dat hij qua gaming al erg snel tegen de beperkingen van de configuratie zal oplopen.

Dat op de dag van bestelling het systeem al is verouderd, begrijp ik wel. Mijn budget kan ik in principe niet verhogen. €750 is toch echt het maximale wat ik eruit kan halen. Ik snap het niet helemaal, maar wat is een SSD? Begrijp ik dat het een CD-ROM speler is? Ik moet echt wel een CD-ROM speler hebben. Voor mij is het niet zo'n probleem als ik games uit 2014 niet op medium of high kan spelen. Ik wil best op low spelen. En ik ben ook gelukkig met games uit 2013. Zolang ik maar een systeem heb, waarmee ik games uit 2011/2012/2013 kan spelen.

SSD is een snelle harde schijf.
Met genoemde configuratie zal je genoemde games kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan