Nieuwe game PC samenstelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesjeee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
2
hey,

ik heb me vandaag aangemeld op deze site en ik heb gelijk een vraag
ik ben van plan om binnenkort een PC te gaan bouwen en ik heb al een samenstelling gemaakt
de PC wil ik gaan gebruiken om te gamen in hoge resoluties en Photoshop/Videobewerking
mijn vraag is of het een goede samenstelling is
http://www.alternate.nl/html/cart.html?cmd=change&key=864988&amount=1

alvast bedankt voor de reacties
PS: geef het even door als de link het niet doet
 
Ik weet het niet, Ben er niet goed in maar ik meld je wel even dat de link het iet doen :confused:
 
bedankt voor het doorgeven
ik heb maar even een screenshots gemaakt
PC samenstelling.jpg
 
een paar aanmerkingen
het geheugen is nogal traag 1600mhz is nu de standaard (denk aan Corsair vengeance geheugen)
de processor is snel maar wel verouderd ik weet niet of u gaat overclocken zo nee ga dan voor een i7 3770
ik zou persoonlijk een andere cpu koeler nemen eentje die niet direct op het moederbord blaast denk aan de Scythe mugen 3 of Noctua NH-U12P in die richting die hebben een betere airflow en zijn ook erg stil
 
als je de processor niet overclockt is in de meeste gevallen de boxed cooler voldoende.

zoals al eerder gezegd kan je beter sneller geheugen hebben. maar met de i7 2 generatie kan je maar tot 1333 mhz. daarom zou ik ervoor kiezen om een 3e generatie i7 te pakken met 1600 mhz ram. het eerste cijfer achter i7( dus de 2 van 2700k en de 3 van 3770) staat voor welke generatie.

verder ziet het er goed uit. nog wel even een tip in dit systeem is de videokaart het deel wat het zwakte is en dus voor de fps zorgt. als je er meer uit wil halen zal je een betere videokaart moeten nemen. maar dat ligt er volledig aan welke eisen jij eraan stelt en wat je budget is.
 
Kijk hier eens: http://tweakers.net/gallery/416336/#tab:wenslijst

Staan een aantal PC's samen gesteld. Je moet even bij budget game PC kijken. Niet te veel letten op het woordje "budget" dat ik heb neergezet. De videokaart is de 2na snelste single GPU kaart van AMD, dus harstikke snel.
De CPU is een 3e generatie i5. Dat je geen bottlenecks zal bezorgen tijdens het gamen.
Ook zit er een SSD bij, dat onmisbaar is een een nieuw systeem.

PC is op prijs/prestatie gebaseerd, dus meer waar kan je bijna niet krijgen voor dat geld. Het enigste zou je het werkgeheugen kunnen vervangen voor 1333MHz, dit is echter iets goedkoper. En deze corsair vengeance hebben zich betrouwbaar bewezen, en komen op vele sites als beste uit de test. En zijn redelijk goedkoop :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan