Laat ik ook maar mijn steentje bijdragen aan het verhelpen van de kredietcrisis (wat een rotwoord) door een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb het volgende in gedachte:
Budget rond de 900 - 1100 euro.
Doel gamen! In elk geval Call Of Duty 5 (bijna) als Brother in Arms Hell's Highway (die vereist redelijk wat van mijn videokaart) en dan op een hoog (grafisch) niveau.
Hoe belangrijk is stilte? Enigzins belangrijk.
Assemblage ik kan het zelf, altijd leuk een beetje knutselen.
Opties XP heb ik zelf en Office ook.
Na wat surfen en met een beetje hulp van tweakers.net heb ik nu het volgende in gedachte (prijzen van tweakers eventueel een beetje afgerond):
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 € 144
Moederbord: Asus P5Q Pro € 116
Geheugen: OCZ Gold ocz2g8004gk (2x 2gb) DDR2 € 55
Videokaart: Asus 9800GTX+ € 209
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 1TB € 92
Voeding: Antec NeoPower 500W € 66
Behuizing: Antec Performance One P182 € 113
Monitor: Samsung Syncmaster 2443BW € 261
Toetsenbord: Logitech G11 € 45
DVD-brander: Samsung SH-S223F € 15
Cardreader: Chieftec CRD-151 € 15
Totaal: € 1126 (uit mijn hoofd opgeteld, dus kan fout zijn)
Muis heb ik (nog) niet erbij gezet omdat ik voorlopig mijn oude wel kan gebruiken (toch nog iets van recycling
)
Dan heb ik eigenlijk 2 vragen. Ik heb in andere topics een hoop gelezen over de HD videokaarten, waarom die? En zijn er componenten die niet samenwerken of zijn er componenten die je zelf anders zou kiezen?
Alvast bedankt voor het lezen :thumb:
Budget rond de 900 - 1100 euro.
Doel gamen! In elk geval Call Of Duty 5 (bijna) als Brother in Arms Hell's Highway (die vereist redelijk wat van mijn videokaart) en dan op een hoog (grafisch) niveau.
Hoe belangrijk is stilte? Enigzins belangrijk.
Assemblage ik kan het zelf, altijd leuk een beetje knutselen.
Opties XP heb ik zelf en Office ook.
Na wat surfen en met een beetje hulp van tweakers.net heb ik nu het volgende in gedachte (prijzen van tweakers eventueel een beetje afgerond):
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 € 144
Moederbord: Asus P5Q Pro € 116
Geheugen: OCZ Gold ocz2g8004gk (2x 2gb) DDR2 € 55
Videokaart: Asus 9800GTX+ € 209
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 1TB € 92
Voeding: Antec NeoPower 500W € 66
Behuizing: Antec Performance One P182 € 113
Monitor: Samsung Syncmaster 2443BW € 261
Toetsenbord: Logitech G11 € 45
DVD-brander: Samsung SH-S223F € 15
Cardreader: Chieftec CRD-151 € 15
Totaal: € 1126 (uit mijn hoofd opgeteld, dus kan fout zijn)
Muis heb ik (nog) niet erbij gezet omdat ik voorlopig mijn oude wel kan gebruiken (toch nog iets van recycling

Dan heb ik eigenlijk 2 vragen. Ik heb in andere topics een hoop gelezen over de HD videokaarten, waarom die? En zijn er componenten die niet samenwerken of zijn er componenten die je zelf anders zou kiezen?
Alvast bedankt voor het lezen :thumb: