Nieuwe GAME pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinkinParkFan

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Hallo,

Mijn vriend heeft vandaag tot zijn beschiking gekregen een inmens geld bedrag. €1000-1500 euro. Voor dit geld wil hij zijn oude computer vervangen door een nieuwe. Hij gebruikt zijn pc in prencipie alleen voor het gamen, en af en toe internetten, en word. Niet alleen het systeem zelf maar ook een nieuw beeldscherm, Operating System (het liefst XP), en boxen. Toetsenbord en muis heeft hij zelf.

We/hij zijn niet echt helden in het zelf inelkaar zetten van de pc, dus alles moet inelkaargezet worden, klaar zijn om te gaan spelen:rolleyes:

Het liefst kopen we de pc bij Alternate, zodat helpmij ook wat kan meesnoepen:thumb:

als je deze pc neemt:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1069069&showTechData=true
en hierbij het volgende lcd scherm:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=V5LAX3

zit je op de 1400 euro en heb je iets héél leuks... kijk het kan altijd leuker en beter maar kost ook weer veel meer!

je moet alleen nog een toetsenbord en muis aanschaffen dan maar misschien kan je dat met ze regelen als je ze belt want voor zo'n order doen ze heus wel iets meer moeite of iets erbij lijkt mij!

dan NVIDIA GeForce 9800 GTX vevangen voor: GeForce 8800 GTX

kheb gehoord dat tie beter is.. ;)

ga dan gelijk voor de 8800ultra
je kan ook wachten tot de GTX280 van nvidia uitkomen dan krijg je pas een uber computer:D:D

als je deze pc neemt:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1069069&showTechData=true
en hierbij het volgende lcd scherm:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=V5LAX3

zit je op de 1400 euro en heb je iets héél leuks... kijk het kan altijd leuker en beter maar kost ook weer veel meer!

je moet alleen nog een toetsenbord en muis aanschaffen dan maar misschien kan je dat met ze regelen als je ze belt want voor zo'n order doen ze heus wel iets meer moeite of iets erbij lijkt mij!

De E8x00 Serie is beter voor game , komt steeds bovenuit bij testen (met games)

dan NVIDIA GeForce 9800 GTX vevangen voor: GeForce 8800 GTX

kheb gehoord dat tie beter is.. ;)
Dat is niet waar de 9800GTX is beter.
ga dan gelijk voor de 8800ultra
je kan ook wachten tot de GTX280 van nvidia uitkomen dan krijg je pas een uber computer:D:D

aan die GTX280 hangt ook een Zwaar prijskaartje :) (denk ik)

De E8x00 Serie is beter voor game , komt steeds bovenuit bij testen (met games)

Dat is niet waar de 9800GTX is beter.

aan die GTX280 hangt ook een Zwaar prijskaartje :) (denk ik)

Mmmm, ok, maar de rest wordt dan ook wel goedkoper, en daar kunnen we ook wel op wachten;)

Moederbord uitzoeken wanneer de nieuwe videokaarten binnen zijn. Ati komt ook met nieuwe kaarten welke hoogstwaarschijnlijk ook erg goede prestaties neer gaan zetten. Wanneer je voor Ati gaat kan je het beste gaan voor een moederbord met een X38/X48/P45chipset. Wanneer je voor een van de nieuwe Nvidia kaarten gaat kan je het beste kijken naar 750i/780i SLi moederbord.
Videokaart moet er dus ook nog bij. Eventueel de HD in Raid0 plaatsen, wanneer het budget dit toe laat.

Assemblage kost à 55 euro zijn nog niet inbegrepen.

Moederbord uitzoeken wanneer de nieuwe videokaarten binnen zijn. Ati komt ook met nieuwe kaarten welke hoogstwaarschijnlijk ook erg goede prestaties neer gaan zetten. Wanneer je voor Ati gaat kan je het beste gaan voor een moederbord met een X38/X48/P45chipset. Wanneer je voor een van de nieuwe Nvidia kaarten gaat kan je het beste kijken naar 750i/780i SLi moederbord.
Videokaart moet er dus ook nog bij. Eventueel de HD in Raid0 plaatsen, wanneer het budget dit toe laat.

Een goed half/systeem, maar ik heb gehoord dat je voor games beter een dualcore kunt nemen ipv van een quad core, of is dit een broodje aap?

waarom Windows XP :shocked:

Omdat de TS het liefst Windows XP wilt.

C2D is inderdaad beter voor gamen, maar een Q9450 is een hele dikke quadcore die de E8400 zeker weg blaast.

Omdat de TS het liefst Windows XP wilt.

C2D is inderdaad beter voor gamen, maar een Q9450 is een hele dikke quadcore die de E8400 zeker weg blaast.

Dat zal wel , maar de E8400 en E8500 staan boven de Q9450 (bij game dan!)
dus neem dan een E8500

Dat zal wel , maar de E8400 en E8500 staan boven de Q9450 (bij game dan!)
dus neem dan een E8500

De C2D presteren inderdaad beter in game, maar de Q9450 is voor de toekomstige games veel beter, en het verschil tussen een E8500 en een Q9450 ga je echt niet merken wanneer je aan het gamen bent, je GPU is veel belangrijker.

De C2D presteren inderdaad beter in game, maar de Q9450 is voor de toekomstige games veel beter, en het verschil tussen een E8500 en een Q9450 ga je echt niet merken wanneer je aan het gamen bent, je GPU is veel belangrijker.

Daar hbe je gelijk in !

Tegen de tijd (2 jaar ofzo) dat die quadcores echt goed gebruikt gaan worden, is de Q9450 alweer sterk verouderd. Geloof me als ik zeg dat een dualcore op dit moment echt de beste oplossing is.

LinkinParkFan: waarom zou je Windows XP willen? Vista heeft op twee punten een belangrijk voordeel: DirectX 10 en ondersteuning voor meer dan 4 GB aan geheugen (moet je wel de 64-bit nemen).

Dat heb je beide straks nodig als je wil meekomen met de nieuwste games.

Tegen de tijd (2 jaar ofzo) dat die quadcores echt goed gebruikt gaan worden, is de Q9450 alweer sterk verouderd. Geloof me als ik zeg dat een dualcore op dit moment echt de beste oplossing is.

LinkinParkFan: waarom zou je Windows XP willen? Vista heeft op twee punten een belangrijk voordeel: DirectX 10 en ondersteuning voor meer dan 4 GB aan geheugen (moet je wel de 64-bit nemen).

Dat heb je beide straks nodig als je wil meekomen met de nieuwste games.

Ondersteund Windows XP de nieuwe DirectX 10 niet!?:shocked:, Dus 10.1 ook niet..
ok, dan nemen we idd Vista, maar is meer dan 4GB wel nodig?:(

in xp kan je inderdaad maar tot DX9c en in vista dx10 en het is wel handig als je 4 gigabyte hebt ZEKER ALS JE WINOWS VISTA :mad: gaat draaien:evil: en met die 4 gb kan je meerdere apps tegelijk aanzetten en met 2 gigabyte word dat gewoon gehalveerd:O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan