Nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

102439

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
23
Ik zou graag een game pc samenstellen. Ik heb redelijk wat verstand ervan, maar ik weet niks van een moederbord. Ik zou graag een intel duo core E8500 hebben en een NVIDIA GeForce GTX 260 voor de rest zou ik wel een goede netwerkkaart en een geluidskaart onboard willen hebben. Ik ga ook voor 4Gb intern geheugen DDRII.

Maar nu zou ik nog graag weten
Welk moederbord?
Wat voor een voeding?

En voor de harddisk neem ik een WD VelociRaptor WD1500BLFS - vaste schijf - 150 GB - SATA-300

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
 
Weet je zeker dat je nu wel gaat bestellen? Een paar maanden geleden hebben meerdere mensen veel tijd gestoken om je te helpen.

Beantwoord de volgende vragen:

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
 
Sorry, dat ik uiteindelijk vorige keer niks heb gedaan. Maar ineens moest ik mijn geld even anders besteden. Nu wil ik het wel doen.

Budget: <1000 euro
Doel: Gamen
Stilte: Onbelangrijk
Zelf in elkaar zetten

Geen verdere opties
Ik heb zelf randapparatuue

en ik hoef alleen maar advies voor een voeding en een moederbord
videokaart: NVIDIA GeForce GTX 260
Processor: intel duo core E8500 of intel duo core E8600
Intern geheugen: 4 Gb ( hier kan ik ook nog wel wat advies voor gebruiken, want ik weet nog niet welk merk ofzo)
Geluidskaart+Netwerkkaart: Onboard (het liefst) ( Netwerk liefst redelijk snel )
Harddisk: WD VelociRaptor WD1500BLFS - vaste schijf - 150 GB - SATA-300
 
voeding:
550-600W van een a-merk zou voldoende moeten zijn.

Moederbord:
Denk aan een p43-moederbord (van bijv gigabyte). Wanneer je een SLI moederbord wilt, dan kan ik je niet informeren. Ik heb hier namelijk geen kennis over.
Een crossfire X-moederbord heb je niet nodig als je een Nvidia-videokaart neemt.

Elk moederbord heeft verder een geluidschip onboard, dus ik weet niet welke eisen je hebt.
Eigenlijk hebben alleen bepaalde dure asus-moederborden echt goed geluid. Maar die zijn zo rond de 150 euro of duurder. :confused:
Je kan ook een goedkoper moederbord nemen en dan een losse audio-chip nemen.
Maar als je gewoon geluid wilt, desnoods 5.1 geluid, dan is de onboard vaak goed genoeg. Ook van de goedkopere moederborden.

Verder geen E8600 nemen: die is veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan