Nieuwe game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimitri19921

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Ik ben een weekje bezig geweest om onderdelen voor mijn nieuwe systeem te zoeken. Ik ga voor het eerst mijn eigen systeem in elkaar zetten. Ik ga dus een hoop leren. Ik heb me al een tijd verdiept in de onderdelen en hoe je het allemaal in elkaar zet. Gelukkig heb ik hulp als ik er zelf niet meer uit kom, maar ik denk dat ik zelf al een heel eind kom.

Ik heb hier zelf een Nvidea 9600 GT liggen en 2 harde schijven wat bij elkaar een terabyte is, verder heb ik hier nog een voeding van 480W en ik heb nog wel geluidskaartjes en meer, dat zit dus wel goed.

Proccesor: AMD Phenom II X4 940
Moederbord: Foxconn A7GM-S
RAM geheugen: OCZ Gold Dual Channel Kit 4GB
Koeler voor proccesor: Scythe Mugen 2
De kast: Cooler Master Sileo 500

Hebben jullie tips voor mij of hebben jullie betere combinaties, dan hoor ik dat graag. Het budget maakt niet zo heel veel uit, als het maar tussen de € 300,- en € 400,- euro blijft. Het gaat er vooral om dat ik weer een tijd vooruit kan met de nieuwste games.

ik denk dat de kast voor gamen wat ouderwets erijt ziet maar verder prima inhoud ; welk Besturing systeem wil je er eigenlijk op doen?

De heb ik gekozen omdat er 2 fans in kunnen en ik wil de temperatuur in me computer laag houden omdat ik wil overclocken, vandaar de keus van deze kast.

Ik wil er Windows Vista opdraaien, welke versie weet ik nog niet. Het wordt ieder geval een 32 bit, dat wil ik eerst testen hoe dat draait, daarna stap ik misschien over naar de 64 bit, maar dat is voor later.

ok vandaar dus de kast, ( kan verder googlen naar meer maar wat zeur ik ook :shocked: )

en ik zou er GEEN 64 Bit opzetten ik heb Vista 32 Bit geen probleem --> friend met 64 bit ; PROBLEEM !:P

en ik zal er Windows Vista 32 bit; Home primium op doen

Laatst bewerkt:
Haha ja. Ik heb er eens na gekeken hoe mensen praten over de 64 bit versie. Vreemd genoeg zijn de meesten positief, maar ik geloof er nog niet zo in.

Vooral met de drivers is 64 bit een drama.

In de toekomst zal 64 bit het van de 32 bit overnemen, maar dat is nu nog niet het geval. :P

Ik ga eerst 32 bit draaien en daarna wil ik nog een keer de 64 bit proberen, maar het is wel opmerkelijk dat de meesten positief over de 64 bit zijn.

Ik kan die kast nemen die jij zegt, dan moet ik er 10 euro bij doen maar dat maakt niet zoveel uit. Hij is bovendien nog groter ook. Bedankt voor de tip.

Laatst bewerkt:
Maar waarom niet gelijk 64 bit, dan gebruik je ook de volle 4 gb, wat bij 32 bit niet wordt gebruikt en het scheelt weer 100 euro;)

Haha ja. Ik heb er eens na gekeken hoe mensen praten over de 64 bit versie. Vreemd genoeg zijn de meesten positief, maar ik geloof er nog niet zo in.

Vooral met de drivers is 64 bit een drama.

In de toekomst zal 64 bit het van de 32 bit overnemen, maar dat is nu nog niet het geval. :P

en de ventielatie, 2 achter of 1 achter en 1 in de zijkant???

Sorry hoor, maar ik draai op de snelle (Bezig met casemod) bak vista ultimate x64 zonder problemen.

Niet dat ik een Microsoft fan ben:rolleyes: maarre ik moet toegeven dat Vista 64 bolt als een trein... Sinds december game ik erop en geen problemen (neen echt niet). Ik heb zelfs 64bit drivers gevonden voor men logitech racewheel en men Nostromo n52 die alweer 5 jaar oud is.
Voor de oudere games die je onder Vista niet aan de praat krijgt (STALKER en Far Cry krijg ik niet goed:confused:), kan je nog altijd een dual boot opzetten XP en Vista 64.... Eveneens geen probleem:thumb:

Niet dat ik een Microsoft fan ben:rolleyes: maarre ik moet toegeven dat Vista 64 bolt als een trein... Sinds december game ik erop en geen problemen (neen echt niet). Ik heb zelfs 64bit drivers gevonden voor men logitech racewheel en men Nostromo n52 die alweer 5 jaar oud is.
Voor de oudere games die je onder Vista niet aan de praat krijgt (STALKER en Far Cry krijg ik niet goed:confused:), kan je nog altijd een dual boot opzetten XP en Vista 64.... Eveneens geen probleem:thumb:

Inderdaad. En BF 2 valt ook onder de catogorie oud, en die loopt ook als een speer. En de logitech stuur van mij werkt er ook prima onder.

Jullie brengen mij aan het twijfelen haha.

Maargoed als ik problemen aantref met 64 kan ik altijd overstappen op 32 bit.

Dus is het handiger dat ik eerste 64 bit probeer en als het niet soepel loopt doe ik de 32 bit.

Jullie brengen mij aan het twijfelen haha.

Maargoed als ik problemen aantref met 64 kan ik altijd overstappen op 32 bit.

Dus is het handiger dat ik eerste 64 bit probeer en als het niet soepel loopt doe ik de 32 bit.

Precies !

ene , als je 32 bit hebt kun je maar tot 3 GB

en 64 bit je hele vooraatje.....

maar toch , mijn vriend kan er bijna nix mee hoor die 64 bit

dus zelf zou ik 32 bit doen :P

Als je twijfelt, installeer dan een dual boot Vista 64 en XP. Dan ben je zeker dat je je oude dingetjes kan draaien:thumb: enne zolang dat je Microsoft OS'sen gebruikt is dit eenvoudig eerst XP erop gevolgde door Vista64 (al moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat ik nog enkel onder Vista64 game, XP is sinds eind vorig jaar niet meer opgestart geweest, mmmm:rolleyes:)

Ik heb zelf hier ook Vista 64-bit en dat draait echt als een trein. Geen enkel probleem met drivers. Tegenwoordig moeten alle drivers door een certificering, en die drivers kunnen daar alleen doorheen komen als er ook goed werkende 64-bit drivers voor zijn.

Het is echt een fabeltje dat 64-bit slechte driverondersteuning heeft. Alle 32-bit software, dus ook spellen, draaien er op. Mocht je toevallig een vooroorlogs programma hebben wat niet op 64-bit draait, dan is daar in 99,9% van de gevallen wel een nieuwere versie van.

Windows 7 krijgt trouwens een soort van XP ingebouwd. Dus mocht je nog rare oude programma's hebben, dan kan je die op die manier altijd nog draaien :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan