Nieuwe (game) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

guilliano

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Beste

Ik ben toe aan een nieuwe desktop. Ik wil deze vooral gebruiken voor het spelen van Games(sniper elite v2, cod mw3,...), maar ook voor school.
Ik studeer toegepaste Informatica dus ik moet wel wat zware programma's kunnen draaien(vmware, visual basic, ...)

Mijn budget is rond de 700 EURO. Ik heb geen HDD en dvd writer nodig, die heb ik nog liggen.

Ik heb het volgende samengesteld: Klikje

Heeft er iemand verbeteringen? Opmerkingen?

Bedankt

let wel op het gekozen moederbord kan niet overklokken en heeft dus weinig zin om een K editie processor te kopen
wil je wel kunnen overklokken dan zul je een Z77 Z68 of P67 moederbord moeten aanschaffen

Is de processor dan sneller?

De voeding, gaat die dan niet teveel lawaai maken?

Het RAM, is die dan even goed als de duurdere?

Groeten

de processor is iets krachtiger maar wat het grootste verschil tussen de i7 en de i5 is Hyperthreading support
daarmee heb je 4 virtuelen core's dit kan voor Vmware en dat soort programmas erg goed van pas komen
nee de voeding zal een standaard snelheid hebben en zal niet harder gaan draaien

Beste

Ik heb het allemaal even eens bekeken.

Je hebt een ouder versie processor gebruikt terwijl ik de nieuwe processor had genomen.
De moederbord heeft geen pci-e 3.0 slot voor uw pci-e 3.0 videokaart.
Bovenop ondersteund de gekozen processor pci-e 3.0 niet
Daarbij is mijn samenstelling sneller dan de uwe.
Bovendien is de mijn moederbord geschikt voor toekomstige upgrade.

eh nee je reactie klopt niet

je samenstelling is niet sneller omdat Pci2.0 genoeg bandbreedte aan bied voor je videokaart en kan de kaart dus nog steeds zijn volledige kracht benutten
er zijn vrijwel geen videokaarten op de markt die Pci-e 2.0 vol trekken zoals je zelf al zij het is toekomst gericht
de Ivy bridge processors zijn nauwelijks sneller het enige voordeel van een ivy bridge processor is dat ze zuiniger in energie zijn en minder hitte produceren
verder zal een i7 2600 met hyper threading support je meer voordeel geven dan een i5 zonder hyperthreading support vanwege de 4 extra virtuele cores

als je toch liever ivybridge wilt dan betaal je 40 euro meer
klikerdeklik

weet ook Pci-e is altijd backwards compattible je zult dus gewoon pci-e 3.0 videokaarten op een 2.0 slot kunnen plaatsen

Laatst bewerkt:
Beste

Ik heb het allemaal even eens bekeken.

Je hebt een ouder versie processor gebruikt terwijl ik de nieuwe processor had genomen.
De moederbord heeft geen pci-e 3.0 slot voor uw pci-e 3.0 videokaart.
Bovenop ondersteund de gekozen processor pci-e 3.0 niet
Daarbij is mijn samenstelling sneller dan de uwe.
Bovendien is de mijn moederbord geschikt voor toekomstige upgrade.
de processor die ik heb gekozen is sneller als de processor die jij hebt gekozen vanwege dat de i7 ook 4 virtuele core´s heeft.
het pci 3.0 slot heb je niet nodig voor die videokaart.
dus uw samenstelling is niet sneller.
en het moederbord wat ik heb gekozen kan ook toekomstige upgrades.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan