Nieuwe (game) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsf12

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Hoi,
Ik ben van plan een nieuwe desktop te kopen want mijn huidige laptop begint wat problemen te vertonen, ik wil een pc waar je toch wel redelijk mee kan gamen (games zoals ghost recon en bf3), mijn vraag is dus zou dat goed kunnen met een van deze pc's?
http://www.bcc.nl/acer-x3470-1.html
http://www.bcc.nl/acer-mc605.html
http://shop.amd.com/uk/All/Detail/Desktop/ecx-Ama-UK-B00C72IMOU?SearchFacets=category:Desktop

Of hebben jullie sugesties voor zelf samengestelde pc's in deze prijs klase, want ik weet zelf namelijk niet goed wat samen werkt en hoe goed AMD tegen over Intel is.

Alvast bedankt :)

EDIT:
De games hoeven niet perse op kwaliteit hoog of extreem te kunnen draaien maar medium zou wel mooi zijn. Ik heb een beeldscherm dus dat hoeft niet bij de prijs en iets duurder dan die pc's mag ook wel. :)

Laatst bewerkt:
AMD Radeon HD 7560D

Hoi,
Kunnen jullie mij vertellen of de AMD a8-5600K (CPU) samen met AMD Radeon HD 7560D (GPU) en 8 GB ram, goed genoeg is om redlijk mee te game daarmee bedoel ik dus games zoals ghost recon, Mw3 en bf3.
Ik weet het dat deze er mogelijk er nu voor de tweede keer staat maar als ik kijk naar de vorige zie ik niks staan van tekst daarom dat ik dit nu weer post :)

Wat is redelijk? low-medium settings op full-HD? Dan ja. Medium settings op een beeldscherm met lagere resoluties? dan ook ja.

Alles wat je meer verwacht gaat het antwoord negatief uitvallen. Mijn kristallen bal gaat zeggen: NEE, niet geschikt :P

Ligt aan de resolutie van je monitor. Indien full-HD is het antwoord nee.

Zoiets is ongeveer 6x sneller:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...441431]=1&product[568312]=1&product[549508]=1

Let wel. hier is geen windows / bouwen / andere randdingen zoals dvd spelers meegenomen. Daar 400 pond ongeveer 480 euro is, zit je met windows erbij ongeveer in dezelfde prijsklasse. Mijn voorbeeld heeft minder geheugen en kleinere harddisk, maar is wel VEEL sneller in het draaien van spelletjes.

Je moet dus even de afweging maken van budget en doelstelling en of je eventueel zelf wil gaan bouwen / windows installeren etc. Voor iets meer dan 500 euro kun je makkelijk games op high settings draaien, als je genoegen neemt met wat minder geheugen etc.

Het geheugen is voor mij niet echt een probleem, ik heb nu een asus k50ij laptop en die heeft maar 320gb en dat is ruim voldoende. Wampier wat je nu liet zien ziet er goed uit alleen zou het mogelijk zijn de intel pentium G860 te vervangen voor een AMD procesor die ongeveer even snel is, zo ja welke zou dat dan kunnen zijn? Ik heb namelijk betere ervaring met AMD dan met intel :).

EDIT:
Is het mogelijk de samengestelde van jou nog uit te breiden in de toekomst?
Ik heb er zelf nog win8 bij gezet dan kost hij ongeveer €505 en hoe moeilijk is het zelf in elkaar zetten van een computer voor iemand die dat voor de eerste keer doet (1-10)?

Laatst bewerkt:
AMD heeft in dat budget segment geen processor die sneller is de Athlon II x4 760K is duurder
verder weet ik niet of je dit weet maar de website die jij aankaart die pc is in POUND geprijst en 399 pound is 512 euro dus je houd nog wat ruimte over als dat je budget is?
het in elkaar zetten van een pc is wel te doen als je een klein beetje technisch bent heb je 2 linker handen zou ik het niet doen

hier heb je een AMD systeem heb dus wel moeten inkorten op je videokaart klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Niet bij deze winkel. Tenminste niet in die prijsklasse en direct leverbaar. Het dichtstbijzijnde wordt dan een fm2-x4 740 processor. Die is wel een stukje sneller, maar komt 10 euro duurder uit voor zowel processor als moederbord:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...549508]=1&product[567557]=1&product[558427]=1

let wel, geen dvd speler en windows e.d. Als je die wil toevoegen moet dat er nog bij. Voorbeeld is geselecteerd op leverbaarheid. Andere winkels kunnen goedkoper zijn / andere onderdelen hebben. Het is puur bedoeld als voorbeeld en een redelijke schatting van een richtprijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het in pound is en mijn budget is maximaal 600 euro ik heb dus nog ruimte over. Ook maakt het niet uit als de procesor of videokaar wat duuder is dan dat nu in de samenstelling van mij staat (wampiers samenstelling met een paar toevoegingen) http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje er moet overigens nog wel een disc latje bij maar die kon ik niet vinden :)

als 600 euro je budget is heb je nog heel wat ruimte over hiermee ga jij prima iedere game op 1080P op medium/high spelen
klikerdeklik

verschil met wampiers build is dat de cpu over het algemeen wat sneller is en de videokaart over 2Gb vram beschikt waardoor 1080P resolutie gaming mogelijk is en 8GB werkgeheugen

Laatst bewerkt:
Oke bedankt die ziet er goed uit firest0rm, dat komt in de buurt van wat ik al dacht te willen halen, maar hoe moeilijk is het in elkaar zetten van een computer als je dat nog nooit hebt gedaan (1-10)

het is te doen heb zelf mijn eerste pc echt in elkaar geschroefd toen ik 12 was het is net een lego klick systeem met hier en daar wat schroefjes
de componenten kunnen er maar op 1 manier in dus als je dit fout doet zul je ook gelijk echt merken dat je geforceerd werkt en iets kapot aan het maken bent

verder zijn er redelijk wat tutorials op het web/ youtube en kunnen wij je in de chat of via het forum ook realtime helpen bij het opbouwen van je pc

[video=youtube;64UAMg4J6Ac]http://www.youtube.com/watch?v=64UAMg4J6Ac[/video]

Laatst bewerkt:
Van die drie pc's kan je niet veel verwachten qua gamen, het best om te gamen is zeker de laatste pc in het lijstje.

Je kan veel beter zelf een pc in elkaar zetten, bespaard geld en je kan de pc meer op gamen richten.
Maar om je daarmee te helpen moeten we wel weten of je windows in het bedrag wil hebben, of je zelf de pc kan maken en wat je bedrag ongeveer is.

Bedankt voor je reactie miksel12,
Mijn budget is ongeveer 600€ ik kan de computer niet zelf in elkaar zetten maar ik heb wel windows dus dat hoeft er niet bij :)

EDIT:
In elkaar zetten hangt er trouwens vanaf ik heb het nog nooit eerder zelf gedaan maar dat betekend niet dat ik het niet kan, hoe moeilijk is dat eigenlijk echt

Laatst bewerkt:
Nvidia geforce gtx660

Hoi,
Ik zou graag jullie mening willen weten over de Nvidia geforce gtx660, in game opzicht. En als iemand hier deze videokaart al heeft zou ik graag willen weten wat die persoon er van vind en hoe goed die werkt.

Alvast bedankt :)

Videokaart/procesor combinaties

Hoi,
Ik heb een aantal procesor-videokaart combinaties, ik zou graag van jullie willen weten welke combinatie het best geschikt is voor games als bf3 en ghost recon op medium settings, want ik weet dat high met mijn budget van 600€ bijna niet mogelijk is.
De combinaties:
AMD fx 4-core black edition (fx-4300)+AMD Radeon 6670 hd+8gb ram
~~~~~~~~
AMD fx 4-core black edition (fx-4300)+AMD Radeon 7770 hd+8gb ram
~~~~~~~~
AMD A8-5600K+AMD Radeon 7560D hd+8gb ram

Alvast bedankt

Hoi Nielsf12,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd met deze topic aangezien dit toch met elkaar te maken heeft. Het is niet altijd nodig om een nieuwe topic te starten wanneer het onderwerp toch met elkaar te maken heeft.

Groetjes en succes met je vraag.

Modag

eerst zeg je dat je windows nodig hebt en nu opeens niet meer en kom je met andere samenstellingen?
als je geen windows nodig hebt dan kan je de assemblage ook gewoon door de winkel laten doen....

dan hou je zelfs nog geld over ook...
klikerdeklik

is een heel stuk beter dan die drie samenstellingen bij elkaar...

Laatst bewerkt:
@firest0rm het klopt inderdaad dat ik wat tegenstrijdig dingen vermeld dit komt doordat ik erg twijfel want ik heb een laag budget en wil wel iets goeds hebben. Over die windows dat komt omdat ik eerst van plan was mijn oude laptop van plan was te blijven gebruiken maar ik heb besloten dat toch niet te doen omdat die gewoon weg veel te sloom is. Daardoor komt er toch een windoes vrij en heb ik die dus niet meer nodig :)
In iedergeval bedankt voor je goede hulp ondanks dat ik erg tegenstrijdig ben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan