nieuwe game systeem samen stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasselt

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
hallo

ik ben bezig om een nieuwe game systeem samen testellen .

wat ik heb samen gesteld is dit

Gigabyte GV-R797OC-3GD 360,00
Intel Core i5 2500K Boxed 190,00
Cooler Master CM 690 II 78,00
Cooler Master GX 750W v2 75,00
ASRock Z77 Extreme4 111,00
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 60,00
Cooler Master Hyper 612S 35,00
Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB 68,00

nu is mijn vraag is dit allemaal juist gaat dat werken met elkaar .
en kan er nog iets beter of goedkoper en toch de zelfde prestaties eruit halen ?

wat ik wil is dus een systeem die de eerste 3 jaar de meeste games kan bij benen , hoeft niet op high settings , maar wel er tussen in blijven .

ik speel voornamelijk worldoftanks en battlefield 3 , en binnekort wanneer weet ik niet battlefield 4.

budget is 950 euro , alleen is dit net iets eroverheen wat geen punt is , maar veel meer moet het ook niet worden .

tevens ben ik ook wel een amd fanaat , alleen daar weet ik zo effe niet 123 een systeem uit tevinden ,het is wel goedkoper dan intel .

graag jullie mening .

kun je niet beter gaan voor een i5 3570k is net wat krachtiger dan de 2500k en ondersteund pcie 3.0 is dus wat meer future proof

oke en als ik voor amd zal gaan , welke processor raden jullie mij dan aan en welke videokaard met moederbord ?
neem aan dat ik aan een quadcore genoeg heb , want 8core is teveel en die gebruik je nooit allemaal .

Een 8core van AMD moet nog redelijk geoverclocked worden als je die gelijk wil staan aan de i5 processor. i5 is gewoon veel geschikter voor gamen.

oke duidelijk .

dan blijf ik bij intel .

en dan wel de 3570 processor .

alleen de videokaart ben ik nog niet zo zeker van die ik geselecteerd heb .

ik ga kiezen uit

XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

Gigabyte GV-R797OC-3GD

Gigabyte GV-R797TO-3GD

HD7970 IceQ X² GHz Edition 3GB GDDR5

EVGA GeForce GTX 670 FTW

Asus HD7970-DC2-3GD5

welke raden jullie aan ?

Laatst bewerkt:
Neem hier is een kijkje;)

http://tweakers.net/reviews/2963/4/desktop-best-buy-guide-maart-2013-high-end-gamesysteem.html

Wil je toch net dat beetje extra kracht dan kan je het systeem ook uitrusten met twee HD7970's. Ik zal voor nu 1x een 7970 kaart nemen en later een tweede, je voeding is er groot genoeg voor. Het is weinig wattage, maar hij is erg efficiënt en daarbij gold certificeert.
Je kan de behuizing altijd inwisselen voor de cooler master advance II. Ik zou persoonlijk de XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation pakken.

Laatst bewerkt:
2 hd 7970 ligt buiten mijn budget moet wel leuk blijven ..Ik wil proberen onder de 950 euro teblijven voor een snel systeem .

Ik ga me nog even verdiepen in de videokaarten , Wil natuurlijk het uiterste kopen voor dat bedrag wat ik te besteden heb .

750 watt is toch voldoende voor die videokaart ?

Heb meteen de lijst met kaarten aangepast en meerdere toegevoegd waar ik er 1 van wil kopen , Maar voor dat ik dat doe wil ik graag weten hoe het zit , Als ik 2 kleine kaarten in sli zet of dat sneller is dan 1 grotere kaart van 3gb en 1.000ghz ?

met name zoiets en dan 2x Club3D Radeon HD 7850 royalKing dan krijg ik toch 2x 2gb en 2x 910mhz ?

niet dat het deze 2 worden maar meer een voorbeeld dan snap ik ook wat het precies doet .

alvast ebdankt

Laatst bewerkt:
Ja 500 is al genoeg voor 1 videokaart , maar ik denk dat hij bedoeld van koop er eerst is 1 (kan de spellen van tegewoordig gemakkelijk aan). Mocht het in de toekomst zijn (denk aan een paar jaar) en je denkt hmm hij loopt niet meer alles soepeltjes. Dan kun je altijd nog een tweede erbij zetten en is je voeding er ook gelijk geschikt voor.

kun je beter gewoon gelijk een nieuwe kopen...
kaartjes zullen dan weer krachtiger zijn en minder stroom nodig hebben

kun je beter gewoon gelijk een nieuwe kopen...
kaartjes zullen dan weer krachtiger zijn en minder stroom nodig hebben

Daar heb je een punt. Als je niet wilt omkijken naar je pc, kan je ook zoiets nemen:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/433904 (950 Euro met verzendkosten)

Het is wel een AMD build, maar de FX8350 voldoet prima. Daarbij heb je wel tot 2x zo krachtige (GTX680) videokaart. Je videokaart zal zelfs in dit systeem de bottleneck zijn.
Edit: Je hebt een speling ruimte voor de auto oc van Asrock. Processor kan max op 1.55 volt. Goede processor koeler aanwezig + 4 vents in de kast.(Cadeautje een fan controller)

Laatst bewerkt:
ik bedoelde in plaats van 1 kaart kopen van 380 euro wil ik 2 kaarten kopen van rond de 170 euro stuk . en dat in sli zetten zodat ik nog sneller ben dan 1 kaart .

ja dat kost dus meer stroom en maakt meer geluid en creëert meer hitte verder worden SLI/Crossfire niet altijd goed ondersteund en kan het voorkomen dat je microstutter ondervind
persoonlijk ben ik niet zo van SLI/CF maar het is je eigen keuzen

Nee oke dat wilde ik dus even weten .

Bedankt voor de info, Dat word dus een enkele videokaart .

ik ga even opzoek naar een 2e handse antec twelfe hundred , die kast lijkt me meer geschikt voor deze game setup , goeie airflow is belangrijk .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan