Nieuwe Game/visual editing PC bouwen (budget: 1250-1500)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheNeonator

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Berichten
207
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen, want mijn huidige laptop voldoet lang niet meer aan mijn eisen, mede omdat ik steeds meer games speel en steeds meer bezig ben met programma's als Blender en Unreal Engine, waarbij een fatsoenlijke GPU wel handig is.
Het probleem is dat ik nog nooit een PC gebouwd heb, maar ik heb wel de afgelopen vakantie elke dag research gedaan maar voel me toch een beetje onzeker en vraag jullie daarom om hulp.

Ik gebruik mijn PC dus voor van alles en nog wat, voornamelijk games spelen en maken, After Effects, Source Film Maker, Ableton, etc.

Dit is wat ik zelf tot zover in gedachten had. Hiermee ben ik natuurlijk nog lang niet klaar...

CPU: Intel Core i5 6600K
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970
Een SSD van 250GB
Een HDD van 1 of 2 TB
Voor geheugen denk ik DDR4, 8-16 GB...

Monitor heb ik al zo ongeveer gekozen (2X ASUS VX229H). Moederbord, geluidskaart, koeler, voeding, geheugenkaart(en) en behuizing nog niet, de rest zal niet zo heel veel uitmaken, dat is meer een kwestie van kiezen wat het beste bij de rest van de onderdelen past.

Is dit een goede keuze met mijn budget van € 1250 - 1500 ? Wat bevelen jullie aan, ook evt. voor de rest van de onderdelen?
Is er nog iets waar ik zeker rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Bowie
 
Nog wat extra info:
Het liefst zo stil mogelijk.
OS wordt Windows 10.
Moederbord die ik in gedachten had: Gigabyte GA-Z170XP-SLI
 
Met een OS?

Monitoren zitten in het budget?

En waarom dat moederbord?
 
Monitoren zitten niet in budget. OS zit wel in budget, maar ik snap niet precies wat je vraag is.
Dat moederbord zag ik aangeraden op een website, en ik vond het bij mij passen omdat er redelijk wat USB aansluitingen opzitten, en ik gebruik zelf nogal wat apparaten via USB... Maar dit was maar een voorbeeld, ik heb totaal geen voorkeur voor een moederbord.
 
Dat is zeker heel compleet! Nog enige reden voor bepaalde keuzes, zoals de msi GPU? Ik zou namelijk graag weten waarom deze keuzes de slimste zouden zijn. Ik had inderdaad nog niet aan i7 gedacht trouwens...
 
Hoe zit het trouwens met wifi op het moederbord? Ik heb van iemand gehoord dat dat zeer handig zou zijn.
 
Goede koeling en heeft goede recensies maar andere met een GTX 970 kunnen ook.
Kast door de ventilatoren die mee worden geleverd, zou je naar eigen smaak een andere voor kunnen zoeken.
 
Ik zag ook een ASUS Strix GTX 970, die is blijkbaar heel stil en ventilatoren zijn over algemeen niet eens aan, tenzij de temperatuur over 60 graden is (wat blijkbaar bijna nooit gebeurd). Zou die ook goed kunnen?
Ingebouwde ventilatoren is inderdaad wel handig...
Zou ik hier ook nog makkelijk een andere geluidskaart bij kunnen doen?
 
Wel een dingetje over het moederbord: is dat niet een andere socket dan die van de processor (1151 ipv 1150)?
 
Ik denk trouwens niet dat ik hyperthreading zijn prijs waard vind... Plus de stock fan blijkt niet zo'n al te goed dingetje te zijn. Ik denk dat de i5 6600K beter bij mijn budget past (het liefst zo min mogelijk namelijk)
 
Goedemorgen,

Mocht je inderdaad voor een i5 gaan en toch wat beter kunnen gamen zou het zo ook nog kunnen.
Zet je hem zelf in elkaar ? en ik mis nog een losse processor koeler misschien deze?
 
Ik ga hem waarschijnlijk zelf in elkaar zetten, maar ik vraag wel wat mensen om me op weg te helpen die dit al eerder hebben gedaan.
Die koeler zou wel kunnen inderdaad.
Is die voeding niet een beetje duur? Of lijkt dat maar zo?
En ik denk dat ik beter voor i7 met GTX970 kan gaan dan voor i5 met GTX980, scheelt in prijs en past iets meer bij mijn behoefte denk ik....
Zou i5 met GTX970 niet krachtig genoeg zijn dan?
Daarnaast vraag ik me af of Hyperthreading wel zo'n voordeel zou geven bij bijvoorbeeld programma's als blender, want als je een goede GPU hebt kies je daar namelijk om te renderen met je GPU ipv met je CPU, is soms wel 12 keer zo snel.
 
Ik heb namelijk mijn budget nog niet volledig bij elkaar gespaard en ga liever richting de 1250 dan richting de 1500... Laten we zeggen rond de 1350. :eek:
 
Jazeker, maar ik vraag jullie om advies aangezien jullie (meer) ervaring hebben(?)
 
Dit ziet er inderdaad zeer goed uit! Alleen ga ik denk ik wel voor een andere behuizing. Dan moet ik natuurlijk rekening houden met de lengte van alles, neem ik aan? Wat nog meer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan