Nieuwe Game/visual editing PC bouwen (budget: 1250-1500)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ligt er aan wat je duur vindt..?
Een A-merk kost nu eenmaal meer dan een Chinees prul-ding en als de voeding over een certificaat beschikt, doet dat ook iets met de prijs.
Een voeding met Gold certificaat is duurder als 1 met een Bronze-certificaat.
Zo ook het te leveren vermogen, hoe hoger het vermogen hoe duurder.
 
Laatst bewerkt:
ligt er aan wat je duur vindt..?
Een A-nerk kost nu eenmaal meer dan een Chinees prul-ding en als de voeding over een certificaat beschikt, doet dat ook iets met de prijs.
Een voeding met Gold certificaat is duurder als 1 met een Bronze-certificaat.
Zo ook het te leveren vermogen, hoe hoger het vermogen hoe duurder.
Dat is waar. Maar ik had niet gedacht dat een voeding 75 euro zou kosten...
 
Naar mijn mening zijn moederbord en voeding de sleutel-onderdelen voor een betrouwbaar en stabiel systeem met een goede levensduur, daaronder versta ik 5 jaar of langer.
Het zijn voor mij onderdelen waarop je niet moet bezuinigen. Dat er eens iets defect raakt komt bij de beste merken voor, daar ontkom je niet aan maar het risico daarop wordt wel minder.
Uiteraard verkondig ik mijn interpretatie van levensduur gekoppelt aan kwaliteits-niveau waar niemand het mee eens hoeft te zijn.
Echter ben ik van mening dat, als je zoveel geld investeert, je een levensduur van 5 jaar minimaal mag en kan verwachten :confused:
 
Mocht ik nog enige aanpassingen maken, moet ik dan eventueel een andere voeding kiezen? Hoe werkt die keuze precies? Gewoon het verbruik van elk onderdeel bij elkaar optellen of...?
 
Keuze van videokaart en voeding gaan veelal hand in hand.
Je kunt van elke videokaart bij de fabrikant terugvinden wat deze adviseert m.b.t. het minimale vermogen van de voeding ( in Watts ).
Dit advies is meestal voldoende ruim om het hele systeem van stroom te voorzien indien het gaat om het gebruik van een enkele videokaart ( dus geen CrossfireX of SLI opstelling ! )

De laatste generatie Intel Sjylake processors zijn weer wat energie vriendelijker als de vorige serie, de AMD-processors verbruiken over het algemeen meer als een gelijkwaardig Intel-model.
Een andere processor , meer of minder geheugen etx. zullen dus niet direct veel invloed hebben op de keuze van de voeding.
Het is wellicht wel van belang de keuze voor een Bronze, Gold of Platinum certificaat te overwegen i.v.m. de efficientie ( rendement ) indien de computer dagelijks gedurende lange tijd in gebruik is.
 
Ik denk inderdaad dat ik een voor een voeding ga met certificaat. En bedankt voor het advies!
Ik zal van me laten horen als ik nog vragen heb :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan