Nieuwe Gamepc 1100 euro max.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hezzar

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen.
Hiermee wil ik video's kunnen bewerken en de nieuwste games spelen. (BF3).

Een vriend van mij heeft het volgende samengesteld:

19naamloos.jpg

Ik heb niet zo heel veel verstand van computers.
Ik heb al wat reviews gelezen, maar daar word ik niet heel veel wijzer van.

Ik vraag me het volgende af:

Is de bovenstaande videokaart de beste in zijn prijscategorie?

Ik ben o.a. ook deze videokaarten tegengekomen:

MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II OC 2GB 2xDVI
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB DVI/HDMI/2xDP

Is het niet beter om 1 van deze kaarten te nemen, omdat het niet gek veel scheelt in prijs?
Met oog op de toekomst, welke videokaart is het beste geschikt als ik een 2e videokaart zou willen hebben en is mijn moederbord hiervoor geschikt?
Is mijn voeding goed genoeg voor deze kaarten, en als ik in de toekomst een 2e videokaart zou willen hebben is mijn voeding nog steeds goed genoeg. Of heb ik meer Watt nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr, Jeroen

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Niks mis mee alleen de voeding vind ik al krap voor 1 videokaart laat staan als je sli of crossfire gaat draaien wat je moederbord beide ondersteund.
En of je sli of crossfire gaat draaien dan is hier een vergelijk te zien met een lichte voorsprong van crossfire, kaarten ontlopen elkaar niet veel en dan gaat de persoonlijke smaak gelden en dat is hier amd .
En ik zie dat je een ssd hd hebt genomen maar ik neem aan dat je nog een andere hd hebt want 128Gb is wat krap denk ik als je gaat videobewerken.

Voeding is voor 1 videokaart niet krap, maar voor SLI wel... verder wel een hele mooie samenstelling!

Ziet er goed uit, niks aan doen.
Voor wat betreft je videokaart; , niks aan doen. Dit is echt wel genoeg, je kan beter 1 GB snel geheugen hebben dan 2 GB langzaam geheugen.

Als je later Crossfire of SLI wil draaien zou ik wel een 600 - 700 watt voeding nemen inderdaad.

Bedankt voor de reacties!

Goedemorgen,
En ik zie dat je een ssd hd hebt genomen maar ik neem aan dat je nog een andere hd hebt want 128Gb is wat krap denk ik als je gaat videobewerken.

Ja ik heb idd hier nog een goede hd liggen dus dat gaat goedkomen ;)

Verder ga ik denk ik toch maar voor de GTX560 ti 1 GB.
Het schijnt zo te zijn dat de 2 GB versies het alleen iets beter doen op extreem hoge resoluties en verder weinig gebruik maken van de 2 GB. Dit ben ik toch niet van plan.
Mijn voorkeur ging in eerste instantie al uit naar nvidia, simpelweg omdat ik hier nooit problemen mee heb gehad. En omdat het verschil met de HD6950 niet echt denderend is.

Verder heb ik mijn voeding vervangen door een Cooler Master Voeding GX-650W

Alright, moet goedkomen dan. De 2GB versies zijn inderdaad alleen handig voor extreem hoge resoluties. Tenzij je op een 30 inch scherm of een setup van 3 full HD schermen speelt, heb je dat niet nodig.

Ok bedankt allemaal. Dan ga ik maar bestellen!
En een fijne kerst toegewenst. :D

Oké, veel plezier met je nieuwe pc, en ook voor jou een fijne kerst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan