Nieuwe Gamer PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoole

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2012
Goeden avond mensen.

Ik heb een budget van ongeveer 2500 euro, waar ik een game pc voor wil samenstellen. Heb er al een paar geconfigureerd, maar twijfel telkens of het wel een goede is. Kan iemand mij vertellen, wat ik voor pc kan kopen voor dit geld, die ook ECHT waanzinnig is. Liefst met een link naar de betreffende winkel

misschien kun je eerst eens laten zien wat je zelf in gedachten had?
een goede game pc heb je al voor rond de 1000 euro!

moest er ook nog randapparatuur bij en windows?
ga je de pc zelf assembleren of moet de winkel dit doen?

Oh, sorry. stom van me. Ik wil alleen de kast, geen besturingssysteem, Een Intel I7, en ja, verder?? Goede video kaart, In ieder geval 1 ssd, en een harde schijf, water gekoeld. Gewoon een Prima systeem.

Liefst compleet uit de winkel. Ben niet zo technisch

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je voor een 3 screen-setup gaan? 3D? Want dat is zeker mogelijk met zo'n budget.
Wil je overclocken?
Wil je het geassembleerd zien?

let wel op een echt volledige water gekoeld systeem zul je zelf inelkaar moeten schroeven dit doen webshops niet van wegen kans op lekkage tijdens vervoer
verder kost water koeling op zich zelf al ruim 300 euro

Maar de belangrijkste vraag is: wil je Eyfinity (3 schermen), een reuzescherm of 3d of gewoon niets?

niet echt bijzonder je kunt nu op beide Nvidia en AMD kaartjes 3 schermpjes aan sluiten zolang je maar de laatste serie kaartjes koopt

Ja, maar moeten ze in het budget? Heeft hij een staander? Ik betwijfel of hij die staander zelf zal maken. En een budget van 2500 voor een pc met één enkel scherm van 24" is gewoon te veel. Binnen 2 jaar heeft hij zo'n pc voor 1100 euro.

Eigenlijk wil ik "gewoon" een enkel scherm. Met een goede processor en dergelijke zodat ik even vooruit kan. 2ssd schijven, 1 grote harde schijf, 2 branders, overclock knop, en dat soort ongein. Gewoon een beest van een pc.

Ik had 2 maanden geleden een pc besteld van 2000 euro excl. randapparatuur met de hulp van dit forum. Ik gebruik ook 1 scherm en geloof me, het is een monster van een gaming systeem. Ik kan het wel samenstellen als je het wilt op azerty :D

Ja, maar dan moet ik het zelf in elkaar flansen, en dát kan ik nou net niet.

Ik heb hier wat voor je samengesteld, maar een budget van 2500 euro is wel heel erg veel. Meestal kom ik wel in de buurt van het budget dat mensen hebben, maar hier zit ik er toch echt 200 euro onder :)
Voor normale gaming is dit echt serieuze overkill, want met een budget van 1500 euro kan je alle games al op max-setting spelen, dus je kan hier dan ook flink op besparen.
Mocht je toch graag zoveel geld spenderen, dan is dit een van de beste systemen die je samen kan stellen op het moment, zonder de extreem dure componenten, zoals de i7 3960X (1000 euro)

GKLIK
Ik heb hier ook wat voor je samengesteld, ditmaal niet watercooled, aangezien je het zelf niet wil in elkaar steken.
Korte samenvatting:
Ik heb gekozen voor een i5 processor met socket 1155. Deze processor is even goed als een i7 3930k qua gamen. Echt waar, geloof mij vrij, er is absoluut geen verschil.
Moest je ook gaan renderen dan zou je wel een verschil merken.
Ik heb je een SSD van 512 GB gegeven, ik weet dat je 2 SSD's wou maar dat brengt alleen maar problemen met zich mee.
Ik heb je een vreselijk stille cpu cooler gegeven.
De kast kan je zelf kiezen of je die mooi vindt.
Videokaart: Ik heb gekozen voor een GTX 690, deze kaart kan echt alles aan, maar dan ook alles. Je mag de komende 2 jaar rustig op je oren blijven slapen want met deze kaart zal je elk spel op ultra kunnen spelen.
Hij is ook veel zuiniger dan HD 7970 Crossfire, of GTX 680 SLI.
Ik heb er ook nog wat fans bij gestoken.

Met dit systeem kun je minstens 2-3 jaar verder gamen op ultra!

Laatst bewerkt:
Een 512 GB ssd is VEELS te veel voor een pc. Alleen een aantal programma's en misschien wat games hoef je op je ssd kwijt, maar films, muziek enz. niet, want je merkt toch geen verschil in hoe snel de film afspeelt :). Je kan dan beter een 256GB ssd kopen, stuk goedkoper, en je hoeft zowiezo geen gtx 690 te nemen, want dat is absoluut veels te duur voor de performance die die levert. Je kan met een 680 of 7970 makkelijk de komende 2 jaar games op max spelen, en het is ook nog mogelijk om na 2 jaar er een 2de 680/7970 er naast te zetten zodat je de jaren erna ook nog zonder problemen op max kan spelen. Je kan eventueel zelfs 4 680/7970 kaarten nemen, maar dan moet je wel degelijk een betere cpu nemen. Een 3930K is idd niet nodig voor gamen, maar als je tegelijkertijd andere programma's gebruikt, bijvoorbeeld fraps, of een filmpje rendert, dan merk je wel degelijk een groot verschil tussen een 3570K en een 3930K. De volgende generatie processoren maakt géén gebruik meer van 1155 socket, dus mocht je volgend jaar willen upgraden, dan zou ik zeker voor de 3930K gaan.

Op het vlak van sockets had ik nog niet nagedacht, maar waarom wachten met al een goede videokaart te kopen?

Een gtx 690 is gewoon veel te duur voor wat voor prestaties hij levert. Hij is inderdaad een stuk beter dan de gtx 680 (de gtx 690 heeft 2 keer een 680 processor) maar je kan beter de gtx 680 nemen, aangezien er hij niet 2 keer zo goed is, maar wel meer dan 2 keer zo duur. Dus koop nu een gtx 680, en verkoop hem zo gauw hij alles niet meer op max kan spelen, en koop een nieuwe. Veel betere oplossing dan een gtx 690 kopen.

Hij is wel veel beter dan een GTX 680, hij is in feite gewoon 2 GTX 680, maar gewoon wat lager geclockt.

EDIT: Ahja, had je post niet goed gelezen, maar dan is het gewoon nutteloos om een budget van 2500 euro te hebben om op 1 scherm te spelen. Pure geldverspilling vind ik het.
Ik heb niets tegen de TS, maar binnen 2 jaar is zijn systeem toch al wat outdated en kan je met een budget van 1200 een even goed systeem kopen.
Trouwens die processors van rond de 500 euro heeft hij helemaal niet nodig. Als hij een supergoede pc wil voor 1 scherm aan te sturen, dan zou hij beter wat geld (1000 euro) sparen om het dan uit te geven aan upgrades binnen 2-3 jaar.
Het is mijn mening, maar een echt goede pc die alles op ultra draait heb je al zeker voor 1000. Een future-proof pc heb je al voor 1500.
Dat geld kan hij sparen en uitgeven aan upgrades binnen enkele jaren.

Laatst bewerkt:
Maar je krijgt niet 2 keer zoveel performance, maar je betaald wel meer dan 2 keer zoveel. GTX 680 is 450, gtx 690 is 1000 euro.

De GTX 680 kost 480 voor alle duidelijkheid, en de GTX 690 die ik had aangeduid kostte 930.
En als je de GTX 690 100 mhz overclockt zit je al aan de presaties van 680 SLI.
Anderzijds is het nutteloos om nu een GTX 680 te kopen om dan binnen 2 jaar te realiseren dat hij niet goed genoeg meer is. Dan is het goedkoper om gewoon een volledig nieuwe kaart te kopen.
Ik weet dat ik hiermee ook mijn stelling over de gtx 690 ontkracht.
Maar een feit is dat Gtx sli en gtx 690 pure overkill is op 1 scherm.
@topicstarter
Mijn advies:
Spaar 1000 euro van je budget, koop nu een systeem die al zot goed is, en upgrade de meeste dingen dan eenswanneer het nodig is. Wie weet is er binnen 3 jaar een gpu van 400 euro die jouw gtx 690 verplettert.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met Subplayer52 eens, want de 3930k, de gtx 690 en een 512GB ssd zijn duidelijk overkill voor het gamen op 1 scherm. Met meer dan 3 schermen kan je inderdaad wel profijt hebben van de gtx 690, maar bijna niemand die dat doet.
Kan je beter de andere 1000 euro over 2-3 jaar uitgeven, aangezien er dan veel betere componenten te koop zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan