Nieuwe gamers pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captlau

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een redelijke gamers pc voor rond de 600euro,
ik heb het volgende samengestelt aan de hand van internet;

Processor: Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket
Videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk
Moederbord: MSI H61M-E33 (B3)
Geheugen: ddr3 2200 mhz (Ik weet alleen dat het een ddr3 2200 mhz is, geregelt via een familielid)
Hardeschijf: WD Caviar Blue WD5000AAKX
Voeding: Cooler Master GX Lite 500W
Scherm: 23Inch , 1920 x 1080
Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtowermodel
Monitor: HP Compaq LA2306x 23Inch, 1920 x 1080

Ik heb zelf geen verstand van computers dus ik hoop dat jullie kunnen helpen!

De games die ik wil spelen zijn bijv. Lord of the Rings online, GTA IV, Cod MW3.

Laurens

Laatst bewerkt:
Prima systeem, voldoet prima aan je eisen.

enigste minpuntje: het geheugen krijg je niet sneller dan 667 mhz, zeker met deze cpu en mobo niet. ze zijn niet overclockbaar en 800 mhz kun je daardaar al niet draaien. vraag bij die familie of ze geen ddr3 1333 (667 mhz) hebben, dit is namelijk stukken goedkopen.

Ik zal het morgen even navragen, en desnoods bestel ik zelf een ander geheugen.

zolang het maar ddr3-1066 of ddr3-1333, hoger is zonde. wordt niet ondersteunt of hevig teruggeclockt.

hallo , welkom op helpmij.
Heb je de Ram geheugen al gekocht ? die moederbord ondersteund deze snelheid namelijk niet , deze gaat tot max 1333 mhz .

Je samenstelling ziet er goed uit , alleen zou ik voor een andere videokaart gaan als je niet nvidea gebonden bent.
De Radeon HD7850 is een sterker kaart en heeft voor dezelfde prijs ook gelijk een 2GB vram.
En een aftermarket cpu koeler voor je cpu is ook fijn omdat deze best heet wordt tijdens het gamen met je standaard cooler.

Ik vraag me wel af hoe je aan 600 euro komt , joun samenstelling gaat meer als 1100 euro kosten en er zit niet eens een dvd schijf en fans / cpu koeler etc bij... -->
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...458155]=1&product[381269]=1&product[340428]=1

dat is een goed kaartje ja , zijn 2 latjes van 4gb per stuk totaal 8 gb ddr3 1333 mhz , wordt wel ondersteund door je moederbord en cpu :)
als je even mijn vorige post wilt beantwoorden kan ik je verder helpen :cool:

De gtx560Ti Hawk van Msi heeft ook een aftermarket cooler.

Het is inderdaad wel een optie die andere kaart te overwegen, niet dat met deze iets mis is.

Laatst bewerkt:
Ram heb ik nog niet gekocht, en als de kosten wat hoger uitvallen is dat niet een groot probleem.

Laatst bewerkt:
Ik heb net even een kast geregelt, dus dat is weer min 80euro.
Ik moet alleen nog even kijken of alles daarin past,
deze middag krijg ik te weten welke het is.
(altijd handig familie :p)

Maak ook even een lijste met wat je allemaal wel hebt nu en wat je allemaal nog nodig hebt.
Om eerlijk te zijn , je wilt teveel voor je geld ... een 2500 K een gtx 560 TI ... dit gaat zo niet lukken met die budget als je de voledige systeem wilt , wel als je zelf al onderdelen hebt

Hey lau, ik noem ook lau :eek:

Heb sinds vandaag een i5 3570K en een ASUS HD 7850, wou GTA IV uittesten maar had te weinig tijd ervoor :p
De komplete pc koste me 800€, iets hoger dan jou limiet dus.

Heb wel andere games getest:
-World of tanks: Full Hd, Very high settings, V-Sync haal ik 50-80 fps
-League of Legends: Full Hd, Very high settings, V sync haal ik ong 120 fps (benchmark modus) en maar 60 (limiet, menselijk oog haalt zo te zien max 60fps? is reden van de makers).

GTA IV zal ik morgen met Dirt 3 en BF3 testen :thumb:

Warm wordt de pc niet, 28 graden voor gpu en 33 voor cpu in idle.
Tijdens een game wordt het maar 42 voor beiden.

En over windows 7 installeren gesproken, heb het met win 7 usb boot gedaan, geen dvd dus nodig :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nodig:

Processor
Videokaart
Moederbord
Geheugen
Hardeschijf
Voeding

Ik heb momenteel: Dvd schijf, monitor, toetsenbord, muis, kast, koeling en windows 7.

700euro is wel echt mijn max.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
En nog even een vraagje.
Heb ik ook nog aparte kabels nodig om alles te koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan