Nieuwe gamesyteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ch0jin

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
35
Hoi, ik ben al een tijdje van plan een nieuw systeem aan te schaffen van tussen de 1250 en 1500 euro(incl monitor). Ik ga hem vooral gebruiken voor games maar ook voor internet en dingen voor school(opstellen enzo:p ).

Graag zou ik jullie advies willen over wat ik hiervoor het beste kan nemen qua onderdelen.

Alvast bedankt
 
  1. Veel geheugen
  2. Goede CPU (amd athlon blijkt goed game systeem te zijn....meningen verschillen)
  3. Misschien een SLI moederbord zodat je twee (dezelfde) videokaarten er in kan steken.
  4. Veel opslag is nooit mis....
  5. game muis :)
 
Een gamer zit niet te wachten op een plat beeldscherm maar liever een 21' groot normaal scherm. Icm een 256MB v-kaart. Ook wil een gamer niets draadloos hebben, door de vertragingen..
 
Tarabass zei:
Een gamer zit niet te wachten op een plat beeldscherm maar liever een 21' groot normaal scherm. Icm een 256MB v-kaart. Ook wil een gamer niets draadloos hebben, door de vertragingen..

Mmm... als je een goed tft scherm koopt valt het best mee. Een 21" crt is onwijs lomp en niet veel groter dan een 19" tft die klein is qua omvang... neem er 1 met een snelle responsetijd (of een 17" waar de resolutie het zelfde is, 1280x1024)

- draadloos is ook irritant met de batterijen na mijn ervaringen.
- 256mb ram voor videokaart is niet nodig hoor, een 128mb videokaart zijn vaak wel sneller als 256mb (ligt aan de prijs klasse natuurlijk).
 
Rimsic zei:
Mmm... als je een goed tft scherm koopt valt het best mee. Een 21" crt is onwijs lomp en niet veel groter dan een 19" tft die klein is qua omvang... neem er 1 met een snelle responsetijd (of een 17" waar de resolutie het zelfde is, 1280x1024)

- draadloos is ook irritant met de batterijen na mijn ervaringen.
- 256mb ram voor videokaart is niet nodig hoor, een 128mb videokaart zijn vaak wel sneller als 256mb (ligt aan de prijs klasse natuurlijk).

Een gewone 21' kost op marktplaats nu rond de €100, en een 19' tft? Het bedrag wat de ts te besteden heeft is nu niet echt een superbedrag voor een supermachine. Dat geld kun je beter (zoals je al zelf zegt) in een snelle proc. en veel werkgeheugen steken..

En een 128mb is inderdaad net zo snel bij een 17' monitor omdat niet alle mb's aangesproken worden, maar bij een gewone 21' is een 256mb echt een aanrader en zullen de fps omhoog schieten..

Maar als de ts even vertelt waar zijn voorkeur naar uitgaat, dan kunnen we ons verder daarop concentreren :)
 
ik zou het gewoon lekker bij Pentium houden. een goede P4 doet niets ten onder van een goede AMD. Meer een eigen mening en voorkeur.

Veel geheugen idd. min. 1 Gig maar als je toch zoveel te besteden hebt gooi je der gelijk 2in.

Videokaart moet je gaan zoeken in de ATI hoek. ATI is de laatste jaren nou eenmaal de betere. plus microsoft heeft met de nieuwe vista een deal gesloten met ATI voor een voledige ondersteuning met drivers en de hele mikmak.

Geluid?? ja ben je een gamer die houd van dolbi surround of een gewoon zoals de meeste gamerseen koptelefoon.

Beeldscherm zou ik de 19 inch pakken lekker groot maar niet TE groot. Let wel op een snelle response tijd. 8 of 10 mS.

dan heb je al de kern van je pc de rest is niet interessant voor je prestatie. Misschien nog ene lekkere snelle Hard disk voor het laden van je spellen.

overig is addon
 
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie. Ik zat zelf ook al te denken aan een processor van AMD ( 3200+ of 3800+). Kunnen jullie me vertellen wat goede geheugen modules zijn van 1 gig (Kingston, corsair, twinmos etc).
Over die ATI kaarten, ik wil graag weten welke daarvan over 2 jaar nog mee kunnen gaan.

Wat is een goed "gamers" moederbord geschikt voor AMD processors, pci-e kaarten en liefst ook nog DDR2 geheugen modules.

Wat ik in gedachte had qua monitor was een Samsung 17" 730BF die had geloof ik een reactietijd van 4ms ... dacht dat wel een geschikt scherm was ook voor die prijs :D .

Geluid maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Vond die set van Logitech X -530 wel cool.

Zouden jullie speciefieke onderdelen kunnen noemen.

Thanx groeten ch0. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan