Nieuwe Gaming PC € 800 à € 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiDi1221

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
15
Hallo iedereen

Ik wil binnenkort (lees:zo snel mogelijk) een nieuwe gaming pc samenstellen. Ik heb nog niet echt ervaring met het volledig samenstellen van een pc. Enkel een nieuwe grafische kaart steken of het geheugen uitbreiden dus alle tips zijn zeker welkom.

Ik heb een 6 jaar geleden een pc laten samenstellen die (uiteraard) nu verouderd is en gewoon geen games aankan. Ik ben 4-5 jaar geleden overgeschakeld van gamen op de PC naar gamen op de PS3. Nu heb ik toch weer meer interesse in het gamen op een PC en daarom wil ik men eigen gaming pc samenstellen.

Budget = tussen 800 en 1200 euro, uiteraard hoe goedkoper hoe beter
Doel = Vnl gamen, af en toe andere (niet zware applicaties) zoals youtube, films kijken, facebook etc.. en ook wel films downloaden
Omgeving = Omdat de pc ook 's avonds veel gebruikt zal worden wil ik hem zo stil mogelijk en ik zou hem graag zelf in elkaar steken
Besturingssysteem = is gelijk, mag windows 7 of 8 zijn (gebruik momenteel XP en doet alles wat het moet doen, behalve updaten want het is niet zo'n koosjere versie)
Randapparatuur = Ik wil deze pc aansluiten op een 42 inch HD tv (met HDMI), ik heb wel nog een draadloos toetsenbord nodig en een draadloze muis, deze hoeven niet in het budget inbegrepen te zitten.

Ik zou ook graag gamen vanuit de zetel, dus met en draadloze controller (zijn hier ervaringen mee?)

Bij voorkeur een computer waar ik toch een 4 à 5 jaar mee verder kan (anders kan ik even goed een console nemen) en met de mogelijkheid om die na 4 - 5 jaar uit te breiden met bv extra geheugen, nieuwe grafische kaart?)

Bij voorkeur 8 GB ram (is het trouwens mogelijk om een 8gb ram kaart + 2 maal 4GB ram kaart te gebruiken? kwestie van de latere uitbreidingsmogelijkheden)

Ik wens draadloos internet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz DiDi
 
Laatst bewerkt:
als je de pc pas over 2 maanden gaat aanschaffen dan kun je het beste wachten tot dan
het heeft voor ons namelijk geen zin om in die tussentijd constand met andere samenstellingen te komen
er komt vrijwel iedere week wel weer iets nieuws uit en dan is de kans zeer groot dat over 2 maanden je een totaal ander systeem voor geschoteld krijgt dan nu
en dat zeker met op komende Haswell processors dus ik raad je aan om eerst zeker te weten wanneer je de pc gaat aanschaffen en dan hooguit een week van te voren gaat zoeken naar de pc/hardware
 
Ok ik kan niet meer wachten. Ik zou men pc liefst zo snel mogelijk bestellen. Ik heb zelf al een samenstelling gemaakt op Azerty en ben bij het volgende beland. Laat me weten wat jullie ervan vinden.

Bovenste bericht geldt nog, heb het wat aangepast

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B455756%5D=1&product%5B410202%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B433238%5D=1&product%5B434498%5D=1&product%5B556837%5D=1&product%5B410206%5D=1&product%5B555633%5D=1&product%5B467159%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Als je hem zelf in elkaar gaat zetten. Kan je je pc beter samenstellen op de site van tweakers. Pakt hij zelf de goedkoopste winkel eruit voor jouw producten.
Voor de rest mooie build. Heb hem op tweakers nagebouwd en wat verbeterd.

De pc is nu puur gericht op gamen en overclocken. Je hebt een FX chip op je moederbord. 2x een 7950 kaart en weer 8GB ram.
De SSD mist wel in het systeem, maar in ruil daarvoor heb je een snelle 2TB HD. Als je later denkt, dat de pc te langzaam start, kan je nog altijd een SSD aanschaffen.

Je kast is ietsjes groter. Zodat het monteren makkelijker word. Vind hem persoonlijk ook mooier. Je kan jouw gekozen kast erin zetten. Kom je op 1200 euro uit.
Met de CM cooler master advance II Kost hij 1250 euro. (Met bestel kosten)
Zie build > http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/424761
 
Laatst bewerkt:
Hm, ben je zeker dat je waterkoeling wil? Verder zou ik niet op een TV gamen, toch niet als je dicht zit. Doordat het scherm erg groot is en er relatief weinig pixels zijn lijkt dat eigenlijk nergens naar van dicht.
@sander
Ik zou de HD 7950 CF gewoon veranderen in een GTX 670/HD 7970, voor het gemak, HD 7950 CF is toch overkill in 1080p.
 
@Sander bedankt voor de tip, het komt idd nog wat goedkoper uit op die manier. Ander moederbord (AsRock) ziet er goed uit, veel aansluitingen. Ik vraag me alleen af of 2 Grafische kaarten beter zijn dan een 3Gb HD7970 zoals Subplayer52 zegt, ik heb ergens gehoord dat er niet veel games zijn die (op dit moment) gebruik maken van Sli/Crossfire. Ik kan in de toekomst (wanneer ik terug wat gespaard heb) eventueel nog een grafische kaart bijsteken.
Neem ik nu enkel de 7970 dan kan ik er wel meteen een SSD bijzetten.

@ Subplayer52: Dat is verontrustend. Ik wilde namelijk deze Gaming pc samenstellen ter vervanging van men huidige PS3 en om te anticiperen op de PS4. Hij zal dus in de living komen te staan, in de Tv-kast (zoals een console) en zal uitsluitend op de tv aangesloten zijn.
 
2 7950's zijn een stuk beter dan een HD 7970, dat is vast. Maar weegt het op tegen de voordelen als je op 1080p gamet? De kans dat je de settings wat lager moet zetten is al klein en dan heb je nog de nadelen. Denk aan microstuttor, driver issues, hoge temps en hoog idle verbruik.
Ga je van ver gamen of zit je dichtbij? Niet alle games zijn er op aangepast om van ver te gamen. CS:GO bijvoorbeeld wel.
Ik denk dat je er spijt van zal hebben als je op zo'n groot scherm met zo'n weinig pixels zal gamen, verder heeft een tv nog andere nadelen zoals input lag en zo.
 
Hmm goed punt. Ik ga er toch nog eens wat over opzoeken voor ik uiteindelijk de stap neem. (Ik zal toch van een 3 à 5 meter van de tv zitten => 42 inch tv.

Guys bedankt voor de feedback.
 
kun je dan niet beter voor een ITX optie gaan ik neem aan dat je geen enorm groot geval in je woonkamer naast de tv wilt hebben staan?
tv's hebben net zo veel input lag als dat van monitoren het verschil tussen 2ms en 5 ms = niet merkbaar anders hadden we ook geen consoles gehad...

1080P op een groot scherm is prima te doen
Niet alle games zijn er op aangepast om van ver te gamen.
dit is nonsens games worden weer gegeven op de resoluties die ze ondersteunen het is dan aan de tv size/ resolutie verhouding om op de juiste afstand het juiste beeld te projecteren
1080P is prima te doen met 3 a 5 meter (zolang de tv maar groot genoeg is!)
zelfs 720P is prima te doen punt is zelfs dat hoe hoger de pixel dichtheid op een kleinere scherm des te kleiner het weergegeven scherm word

het zou dus een probleem zijn als je op je 5inch smartphone 1080P wilt spelen alles word namelijk verkleind andersom niet

hoe groter het scherm des te groter de pixels
 
Laatst bewerkt:
size is niet recht evenredig met resolutie, het gaat erom dat je de pixels te goed kan zien.
Dit is niet echt leuk om op te gamen tenzij je van ver kijkt, een 30 inch monitor heeft meestal 1600p, omdat je van dicht dan de pixels niet kan zien.
De gemiddelde TV heeft wel wat input lag, tenzij deze een gaming mode en wat nog al niet heeft --> gaming mode fixt input lag in BF3 op PS3

Ik had het over de FOV, als je verder van je scherm zit dan is een lagere FOV normaler, maar aangezien in de meeste games de FOV standaard 65° (dus laag) is, maakt dit geen verschil. Moest de FOV standaard hoog zijn in games en als er geen FOV slider zou zijn (die is er meestal niet) dan zou er wel een probleem zijn.
Maar het gaat gewoon om de grootte van de pixels.
 
Dus ik neem aan dat dit vrij goed zal meevallen? Ik heb wat opgezocht over input lag en het lijkt ook afhankelijk te zijn van je tv-toestel. Jammer genoeg vind ik geen mensen terug met ervaring met hetzelfde toestel (Samsung LE40B530P7W => toestel gekocht in 2009). En mijn Samsung heeft geen Gaming-mode. Ik gebruik hem nu met men PS3 en daar heb ik nog geen lag ondervonden.

De computer zal in een tv kast staan dus hij zal niet zichtbaar zijn, daarom mag het evengoed een Atx zijn. Die Input lag is het enige wat me op dit moment nog tegenhoud om hem niet te bestellen.
 
je kunt ook een nieuwe tv nemen xD
maar heb wel een smart TV gezien van samsung supersnel en werkt echt goed heb er zelf ook een voor niet eens zon gekke prijs (380 euro) 40 inc.
 
die input lag ga je niet ondervinden ik heb precies dezelfde tv en speel er al jaren games op
ik gebruik de HDMI aansluiting en ondervind geen input lag tijdens het spelen van games.

ik gebruik de tv letterlijk als monitor samen met mijn Asus vw246h

bij BF3 hou ik van een groot scherm en bij games zoals LoL weer een klein scherm dus ik switch vaak tussen de twee
 
Laatst bewerkt:
@bfortbattle: leg je bij? :p

@firestorm: Je hebt me overtuigd. Ik zal hem binnen enkele dagen bestellen. Bedankt voor de goede raad. Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan