Nieuwe Gaming PC - Budget €1350

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilcovdg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik al meer vragen geplaatst voor een nieuwe gaming pc, maar ik ben (gigantisch :p) verandert.

Hier het nieuwe:

CPU: i5 4690K
MoBo: MSI Z97 Gaming 5
GPU: MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G
Behuizing: Cooler Master Silencio 652S
CPU koeling: Corsair H100i (Overkill? (ik wil gaan OC'en))
PSU: Corsai CX600M
Ram: Kingston HyperX Fury 8GB DDR3-1866 (2x4GB) (uitbreiding in de toekomst naar 16GB?)
HDD: WD Blue 1TB (heb 3TB extern, meer dan zat)
SSD: Samsung 840 EVO 120GB
En Samsung DVD-writer SH224-DB

Dit alles komt uit op een (afgeronde) €1250,-
En dan Windows 8.1 (of als ik dan pas het geld heb, Windows 10) €99.99
Wat een totaal geeft van ongeveer €1350,-

Nu heb ik een aantal vragen.
1) Is deze processor niet een bottleneck van de GPU?
2) Is deze MoBo goed genoeg voor deze GPU&CPU combo?
3) PSU. Goed genoeg? Andere (minder dure) beter?
4) CPU. Is deze i5 4690K goed genoeg of kan ik beter een i7 4790K (voor een meerprijs van €80,-) nemen .

Houd rekening, deze pc wordt vooral gaming (en basisdingen zoals office, chrome (10 tabs)

Alvast bedankt voor het antwoorden van al deze vragen!!!!

Groetjes,
Wilco

PS: Als er schrijffouten in zitten, sorry :p

Welke spellen denk je te gaan spelen ?
Met de I7 zit je zéker goed (maar je budget moet het ook toelaten..) (en is een kleine 10 procent 'overal' sneller/krachtiger)
Je voeding voldoet aan het minimale advies van 500 W (grafische kaart)

Uhmmm dat is nog vrij moeilijk te zeggen xD
Maar in ieder geval zou ik met dit nieuwe systeem wel de nieuwste battlefield en crysis willen spelen.
En over de i7... Inderdaad het budget :'(

Is het moederbord ook goed in combinatie met de CPU en GPU?

Groetjes Wilco

waarom 1866 Mhz geheugen intel 4xxx werkt alleen tot en met 1600 Mhz
ik zou ook een mx100 of m550 ssd nemen ze beschikken over meerdere(een array) power-safe connectors. Deze dienen om niet afgewerkte cycles bij onverwachts stroomverlies toch af te maken. Door deze kleine hoeveelheid stroom kan de SSD veilig worden afgesloten en hierdoor zijn ze ook beter beveiligd tegen biterrors
het moederbord is ook goed ben zelf meer een fan van asus moederborden, maar dat is ook een goed moederbord
en ik zou deze voeding nemen ---> link voor 10,- meer is hij compleet modulair
en deze behuizing is echt heel goed --->link
en die processor is echt geen bottleneck voor je gpu een i7 kan wel, maar het heeft niet echt een meerwaarde bij gaming, omdat een i7 hyper-threading gebruikt wat niet echt gebruikt wordt bij games

dan zou het er zo moeten uit zien en het komt zelfs neer op 1150,- als ik niks vergeten ben ---> link

Laatst bewerkt:
Hallo

Ten eerste bedankt voor je reactie, gratnik7!
En over die SSD, dan doe ik dat!Enige vraag, wat is het verschil tussen de m500 en de m550?
En het geheugen, dan neem ik daar de door jouw voorgestelde crucial voor.
En ik ga alles bij deze(klikerdeklik) website bestellen, eerdere goede ervaringen mee gehad, ook met retour zenden.
En daar hebben ze (helaas!!!!!) de Define R4 niet meer op voorraad. Dat is namelijk ook mijn eerste voorkeur! Daarom heb ik voor de 652S gekozen
En daar is (jammergenoeg) de keuze uit de voedingen niet zo groot, daarom had ik voor de CX600M gekozen.

En dan over de moederborden van ASUS, welke van die zou jij aanraden (evt prijsverhoging zou mogen...)

En heel erg bedankt voor je hulp ;)

de m550 heeft veel betere prestaties misschien dat deze pagina je het wat duidelijk maakt ---> link

de website waar jij wilt bestellen is wel een beetje prijzig ik zou gewoon bij azerty bestellen levert ook prima service en je krijgt korting, omdat je door helpmij naar azerty bent verwezen
er is ook een cashback actie op msi en asus moederborden link van msi en asus

ik zou je de asus z97-A aanraden heel stabiel moederbord ook de asus maximum VII ranger is een goed moederbord, maar zoals ik al zei het moederbord van msi is ook heel goed

ik ben me ook nog even voor de zekerheid wat meer gaan verdiepen in de vraag of een i7 echt meerwaarde heeft bij gamen tegenover een i5 en daar kon ik uit vinden dat je als je alleen gamet je een klein verschil merkt van 2-3 fps, maar als je naast het gamen ook nog andere dingen aan het doen bent op de achtergrond dan merk je wel een groter verschil

Laatst bewerkt:
Hallo granitk7,

Oké, je hebt me weer overtuigd, ik ga het bij Azerty bestellen. Maar hoe zit dat met de korting van helpmij daar? Hoe werkt dat?

Het leuke van Azerty is, daar heb ik voor dezelfde prijs als bij coolblue de i7 ipv de i5. En dan het ASUS Z97-A mobo.
Ik zal vanmiddag de eindlijst laten zien.

En kan met die seasonic voeding later 2 970's in SRI ??

link vergeten te plaatsen sorry ---> link je hebt geen verzendkosten en 5,- korting
Ik kijk adviezen die ik geef over game pc soms na met andere mensen als ik over sommige dingen twijfel en daar zijn een paar dingen veranderd ook omdat je er bijna alleen me wilt gaan gamen
ik adviseerde je de ssd m550 voor 15,- meer kan je een mx 100 nemen met 256 gb. Ik zei wel dat de m550 betere prestaties levert dat is ook zo maar dat is niet merkbaar.
En toen is er over het overclocken en de waterkoeling een hele discussie ontstaan...
om het kort te houden overclocken is niet handig als je alleen wilt gamen, omdat je een klein verschil merkt van 10fps dat is handig als je games op 4k gaat spelen, maar omdat dat denk ik niet zo is en je gpu sterk genoeg is ga je geen verschil merken. En nu de waterkoeling waterkoeling koelt niet perse beter het voordeel ervan is dat het fijner is, omdat het er netter uitziet. Als je dan kiest om niet te gaan overclocken kan je het best er een gewone koeler op doen.

dus dan heb ik twee lijstjes voor je gemaakt één met water koeling en één zonder

met waterkoeling ---> link

zonder waterkoeling ---> link

Oké dank je wel, ik wilde net mijn nieuwe setup gaan samenstellen.
Gelijk weer een vraag.
Eerst had je een Seasonic PSU, maar nu ineens een XFX?

En je bent bij het lijstje zonder waterkoeling het MoBo vergeten.
Link Link Dit is degene met MoBo.

Nu zit ik alleen nog met de PSU.... Welke???

vergeten uit te leggen over de psu..
een gtx 970 ga je niet sli kunnen draaien met een psu van 620 watt vandaar de 750 watt

oké, maar die 750W is
1) Niet modulair (Heb ik toch wel een paar extra eurotjes voor over, ziet er wel zo netjes uit in je kast)
2) Momenteel niet op voorraad...

zolang het X.M.P geheugen is zal 1866mhz geen probleem zijn anders moet je zelf gaan oc'en om die snelheid te bereiken.

Staat voor extreme memory profile wordt gebruikt om de timing van het ram geheugen te verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan