Nieuwe Gaming pc - ongeveer 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelkroket

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
11
hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum maar ik ben al wel eens eerder op dit forum geweest en heb dus ook al een aantal artikelen gelezen.

ik heb onder andere een aantal artikelen over het bouwen van een nieuwe pc wat ik ook wil gaan doen. Deze moet ongeveer 900 euro gaan kosten. Dit wou ik er in gaan bouwen.

Hardeschijf: Western Digital WD5000AADS -500gb - 36 euro
Processor: i5 2500k - 180 euro
Processor koeler: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 - 21 euro
Videokaart: msi N560GTX-Ti Hawk - 220 euro
RAM geheugen: GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit - 74 euro
Moederbord: ASUS P8P67 PRO -=Rev.3.0=- - 153 euro
Optische drives: Sony Optiarc DDU1681S-0B - 15 euro
Behuizing: Cooler Master Elite 430 - 42,5 euro
Besturingssysteem: Windows 7 64 bit - 80 euro
Case fan: 2x Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED -10 euro
Voeding: ???

ik wil later nog een 2de videokaart plaatsen met SLI van nvidia. ik weet daarom niet goed welke voeding ik moet nemen. ik denk zelf zo rond de 700watt.

kunnen jullie mij daarbij helpen. Ik zou graag willen dat de prijs van de voeding onder de 100 euro blijft.

En lijkt dit jullie een goed systeem om op de gamen. Ze ook gerust over een iets moet worden vervangen ofzo.

Alvast erg bedankt voor je reactie.
 
Ziet er goed uit...

Maar, is het de bedoeling dat je de processor gaat overclocken (daar staat namelijk de K voor in het type, dat overgeclocked kan worden)
Als je 'm niet overclocked is het onzin om een xxxxK te halen, dan kun je het best voor Intel i5 2500 gaan, dat scheelt weer een paar tientjes.

Voeding: Corsair CX600 (600Watt, A-Merk)

Ook zou ik voor de HDD 9 euro bijleggen voor een 1TB harde schijf: Klik hier

Voor de rest perfect systeem denkik
 
@ royb3

die kast is al op zich groot voor een midi tower maar het zal misschien wel krap worden. in die kast zit de voeding ook "beneden" dus zullen de snoeren wel lang genoeg zijn?
 
Normaal gesproken moet dit geen probleem zijn, bij de meeste kasten zit de voeding beneden.
Maar voor de rest ben ik in die zin ook geen expert, dus wellicht kan iemand anders je met die vraag (of vragen) verder helpen.
 
@chillpascal

over de voeding gesproken, is die al goed genoeg voor een 2de videokaart of dat niet.
en over de hardeschrijf: ik gebruik toch niet zoveel opslag dus ik heb dat niet echt nodig.
ik wil de processor naarderhand wel gaan overklokken dus ik neem denk ik de xxxxk wel.
 
ik zou zelf gaan voor een hexacore amd (6 cores) met een am3 moederbord
de hexacore van amd is goedkoper als de i5 die jij hebt uitgekozen maar verder een goed systeem en ik zou trouwens ook gaan voor 1tb hdd
 
Ik zou persoonlijk toch de i5 2500k kiezen, een hexa-core van AMD is al het topmodel en de 2500k is bij Intel nog het mid-range model. Nog zat upgraderuimte over daar dus. De 600 watt zou denk ik net te weinig zijn. Ik raad 700 watt aan bij een SLI opstelling bij deze 2 kaarten. Better safe than sorry.
 
Zelf vind ik de intel beter overklokbaar dus die neem ik. Ik ga denk ik toch voor de 1tb want die kost toch zo weibig meer. Ik had ook een voedibg gevobden maar ik weet niet of het iets is. Het is de OCZ*Fatal1ty 750W en hij kost 94 euro. Iemand misschien al wat ervaring met deze voeding?
 
OCZ is een prima merk voor voedingen, lekker stabiel en vaak niet zo heel duur ook niet.
 
@chillpascal

over de voeding gesproken, is die al goed genoeg voor een 2de videokaart of dat niet.
en over de hardeschrijf: ik gebruik toch niet zoveel opslag dus ik heb dat niet echt nodig.
ik wil de processor naarderhand wel gaan overklokken dus ik neem denk ik de xxxxk wel.

Volgens mij heb je je antwoord over de voeding al wel, maar zoals hierboven al aangegeven, voor een SLI (of Crossfire) is 600W toch wat aan de krappe kant. En is de OCZ 750W voeding een goede keuze.

Ya, als je toch van plan bent om de processor te gaan overclocken, moet je toch voor de xxxxK gaan, maar ik dacht, ik geef het even aan, want wou je niet gaan overclocken is het een verspilling om voor de xxxxK te gaan :)
 
Hallo iedereen, ik was laatste dan de computer die hier helemaal boven staat te bestellen maar toen kwam ik erachter dat windows 7 home premium 64 bit maarliefst 170 euro kost, klopt dit want dit vind ik wel heel veel geld voor windows 7.
 
je kan een OEM versie aanschaffen, die zijn 80 euro.
 
de OEM versie wordt aan het moederboord gebonden.
de retail versie dan heb je een dvd waarop win 7 hp x64 en x86 staat.
 
Maar kun je de oem versie maar 1 keer gebruiken en de full versie dus meerdere of niet?
 
je kan de retail versie op meerdere pc's gebruiken(op een pc per keer). de oem is dus voor een pc bedoeld en herinstalleren kan natuurlijk altijd.
 
van da 64 en 32 bits alleen erbij maar voor de rest niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan