nieuwe gebruikers-account voor het beter en sneller werken met....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
hallo mensen.

ik wil graag een nieuwe gebruikers - account op zo'n manier instellen zo dat er zo weinig mogelijk programma's en services mee draaien.

ik gebruik een groot aantal muziek programma's (Cubase en vst plugins en instrumenten) en mijn pc is niet meer één van de snelsten (amd athlon 1100 Mhz / 768 mb ram)

Het werkt allemaal wel , maar ik moet altijd eerst het één en ander uit zetten voordat ik fatsoenlijk muziek kan produceren.
Dus dacht ik.... " een nieuwe account , zo kaal mogelijk laten draaien , inloggen , en produceren maar!!! " :D

Het enige wat ik dan wél ge-activeert wil houden is mijn thuis-netwerk verbinding!

( mijn andere pc staat in een studiootje en daar heb ik bijna niets anders op ge-instaleerd dan muziek programma's en die draait daardoor veel stabieler )

heeft iemand misschien een paar tips voor mij?

M.v.g.
Darkbreed

Services per gebruiker zal moeilijk lukken...

Enkel hetgeen in HLM\Software\microsoft\....\Run\ staat, zou je kunnen zetten onder HCU\Software\microsoft\...\Run

Als je nog niet in register hebt gewerkt, doe dit niet...

Voor een enkel gebruikers account ben je snel klaar en kom je niet veel verder dan

start uitvoeren

msconfig

start up - tab

en alles uitschakelen wat niet hoeft op te starten..

Voor je gehele systeem kan je de services zo veel mogelijk beperken..
Dat verschild nogal met stand lone desktop of Netwerk..

Disabling all of the "unneeded services" frees up 12-70MB of RAM, depending on system.

Een ander alternatief is eventueel een Multi boot systeem maken..
Dus op een andere partitie Nogmaals dezelfde Windows xp installeren en deze geheel stand alone (zonder netwerk) optimaal laten draaien, kan je na bewerking van files overschakelen naar systeem 1 en via daar in je netwerk toch de files benaderen.. :)

Ps. Indien je kiest voor multi boot installeer je 2e systeem dam met exact dezelfde gebruiker en computer naam anders heb je kans op access denied errors ivm met rechten als je de files via ander systeem wil benaderen..

Laatst bewerkt:
"Enkel hetgeen in HLM\Software\microsoft\....\Run\ staat, zou je kunnen zetten onder HCU\Software\microsoft\...\Run"

kunt u mij boven genoemde nader verklaren?

ps. het register kom ik liever niet aan omdat ik dat niet begrijp! hier verander ik uitsluitend dingen in waneer ik uigebrijdt text en uitleg krijg van iemand die daar wél verstand van heeft! :)

Hmm, ik geef niet graag uitleg in den duister, het is te riskant

Ik wil ermee zeggen dat niet alles mag verzet worden, en ik niet kan weten wat er runt op uw pc. Dus vergeet mijn post :p

Darkbreed zei:
"Enkel hetgeen in HLM\Software\microsoft\....\Run\ staat, zou je kunnen zetten onder HCU\Software\microsoft\...\Run"

kunt u mij boven genoemde nader verklaren?

ps. het register kom ik liever niet aan omdat ik dat niet begrijp! hier verander ik uitsluitend dingen in waneer ik uigebrijdt text en uitleg krijg van iemand die daar wél verstand van heeft! :)

start uitvoeren

msconfig

start up - tab

en alles uitschakelen wat niet hoeft op te starten..

is hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan