• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe gegevens in tabblad automatische beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Kan je bepaalde tab bladen voor een deel beveiligen?

Het 2de en 3de tab blad staan namen in.
Als je een naam toevoegd worden ze automatiche gesorteerd van a naar z
In tab blad 1 worden de gegevens uit tab blad 2 en 3 gehaald.

Nu zou ik in tab blad 2 en 3 graag de cellen die een naam bevaten beveiligen met een wachtwoord.
De celllen waar nog geen naam in staat zou niet beveiligd mogen zijn zodat ze wel namen kunnen toevoegen en enkel namen kunnen verwijderen als ze het paswoord kennen.
En als een nieuwe naam is toegevoegd deze automatische beveiligen zoals de andere bv bij het sluiten.

Bekijk bijlage voorbeeld bestand 11.zip

davylenders123,

Kijk hier even, ik denk dat je er wel wat mee kunt.

davylenders123,

Kijk hier even, ik denk dat je er wel wat mee kunt.

Heb uit het bestand de code geplakt bij mij en al verschillende codes geprobeer om het bruikbaar te maken voor mij maar krijg het niet echt klaar.

Als je nu in het tabblad adres in cel c7 iets invult wordt het blad direct beveiligd maar alleen cel c7.

Het zou eigenlijk moeten worden als volgt.

kolom A,D,H zouden altijd geblokkerd moeten zijn van rij 1 tem 200.
De kolomme B,C,E,F,G,I en J zouden alleen de cellen moeten worden geblokkerd die ingevuld zijn, al de lege cellen moeten kunnen ingevuld worden waarna ze ook geblokkeerd worden.
De macro voor het sorteren zou ook moeten blijven werken.Want dat doet hij nu niet meer omdat er cellen beveligd zijn dan.

Bekijk bijlage voorbeeld 11.zip

davylenders123,

Hier kun je een macro vandaan halen, die zorgt dat je macro wel werkt op een beveiligtblad.

davylenders123,

Hier kun je een macro vandaan halen, die zorgt dat je macro wel werkt op een beveiligtblad.

Hoe kan je de code gebruiken voor 2 tab bladen?
Hier is het er maar 1 .

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("adres").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
End Sub

Laatst bewerkt:
Zet er eens een regel bij voor het andere tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan