• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe gegevens koppelen met andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisvdb9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2016
Hallo allen,

Momenteel heb ik een probleem met het koppelen van twee kolommen uit twee verschillende tabellen in twee verschillende sheets.

Zo wil ik graag nieuwe 'volledige namen' uit kolom C (tabel 1, sheet 1) die niet voorkomen in tabel 2 (sheet 2) automatisch laten invullen in kolom D (tabel 2, sheet 2). Ik heb al vanalles geprobeerd, maar heb geen idee met welke functie ik dit kan klaarspelen.

Hopelijk heeft iemand een idee. Alvast bedankt!

Groetjes

Een voorbeeldbestandje kan in dit geval al wonderen doen.

Ik heb een voorbeeldbestandje gemaakt. Hierbij is in blad 1 een nieuwe naam toegevoegd "Gerard Koenen". Deze bestaat nog niet in het personenbestand (blad 2, kolom D). Nu zou ik dus graag willen weten hoe ik iedere nieuwe naam die wordt toegevoegd aan blad 1 kolom C en die dus nog niet in kolom D (blad 2) staat, automatisch kan laten toevoegen aan kolom D (blad 2).

Bijlagen

@ Timshel

Aangezien er op Blad2 in kolom 4 een formule staat om de naam samen te voegen zou ik eerder voor deze gaan.

Code:
If Cl Is Nothing Then .ListRows.Add(AlwaysInsert:=True).Range.Cells(1, 2).Resize(, 2) = Array(Split(Target.Value, " ")(1), Split(Target.Value, " ")(0))

En dan houden we nog geen rekening met een eventueel tussenvoegsel.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan