nieuwe geluidkaart geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Vandaag is er door Feedback een nieuwe geluidskaart in mijn computer geplaatst. Een inca 88.
Thuis heb ik mijn computer weer aangesloten maar krijg bij het afsluiten een blauw scherm met BESCHERMINGSFOUT VAN WINDOWS. U MOET DE COMPUTER OPNIEUW OPSTARTEN HET SYSTEEM IS GESTOPT.
Waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen?
Groet,
Bernadette.
 
geluidskaart

Dat is meestal een driver probleem.

Welk besturingssysteem gebruik je.

Heb je al sound on board? zo ja kijk dan of die functie in het bios is uitgeschakeld.

Grtz.
 
wat is sound on board?

Mijn besturingssysteem is Windows ME.
Ik weet niet precies wat sound on board is, en in de bios ben ik nog nooit geweest. Je begrijpt het al, ben behoorlijk leek.
Groet,
Bernadette.
 
Als ze er een nieuwe geluidskaart hebben ingedaan, zal het geen on-board zijn (één die vast op het moederbord zit).

In het volgende artikel, staat dat er twee types zijn waarvan er dus één is die beslist niet compatible is met systemen waar een andere chipset op zit dan een Intel of AMD.

http://www.audiotrak.net/eng/disassociate.html

Maar weet je zeker dat het een INCA 88 is, dit zijn kaarten van ongeveer $ 250,- , dit is wel een erg dure 'standaard' kaart.
 
inderdaad geen standaard-kaart

Nee, het is een geluidskaart die ik wil gebruiken voor harddiskrecording. In de veilige modus krijg ik geen beschermingsfoutmelding.......
groet.
B.
 
onboard

Als ze er een nieuwe geluidskaart hebben ingedaan, zal het geen on-board zijn (één die vast op het moederbord zit).

Dat heb ik ook niet gezegd.

Het kan zijn dat ze dus een niewe geluidskaart hebben geinstalleerd zonder de evt. al aanwezige onboard kaart uit te schakelen.

Dat geeft conflicten.

Het eerste wat ik zou doen is checkken dat die in ieder geval in het bios is uitgeschakeld.

En dat het stuurprogramma van die onboard kaart is verwijderd.

Grtz.
 
Gezien het artikel wat ik gevonden heb, is het heel belangrijk om te weten welke chipset er op het moederbord zit omdat bij een niet intel of amd chipset het dus waarschijnlijk helemaal niet goed gaat werken.

Om dit even snel te controleren, rechtklik op 'deze computer'->kies eigenschappen->tabblad apparaatbeheer->klik op het + voor 'vaste-schijfcontrollers' en kijk welk merk daar staat, ik hoop voor jou Intel of Amd.
 
ja

Maar asl dit probleem voorkwam nadat er een geluidskaart in gezet is dan ga je toch gewoon terug.
Ik neem aan dat hun wel verstand hebben van pc's.

Maar het klint als een probleem met inderdaad een onboard soundcard.

Vreemd alleen dat hij bij het starte geen melding geeft want dat zou eigenlijk eerder moeten.
Doet de pc dit elke keer je afsluit???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan