Nieuwe geluidskaart, nog geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonafide50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
4
Heren,en dames

Afgelopen weekend bezig geweest met de pc van me schoonouders. Ze hadden plotseling geen geluid meer, ik de hele pc doorgezocht (stuurprogramma's ect).. kon niks vinden. Afgelopen zaterdag andere geluidskaart erin gezet, stuurprogramma's geinstalleerd ect.. nog geen geluid. Bij het volume icoontje rechtsonderin het scherm staat een rood kruisje. Als je daarop klikt (volumemixer) staat er er is geen audio apparaat geinstalleerd. Terwijl ik 't stuurprogramma wat erbij zat heb geinstalleerd.

Wat zou dit kunnen zijn?

- Andere speakers proberen?
- Stuurprogramma's opnieuw installeren?

Ik hoor wel is mensen die ook geen geluid hebben, die naar apparaatbeheer gaan en bij geluiden een geel uitroepteken hebben staan, maar dat heb ik allemaal niet.

Volgens mij is het iets heel kleins, maar wat!?



Het gaat om een Acer Aspire M3641 uit 2009 met Windows VISTA!


HELP ME!:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ipv de meegeleverde stuurprogramma's te installeren de stuurprogramma's van de site van de fabrikant zelf afhalen, dat zijn altijd de meest recente.
 
Mertens, dus jij zegt dat dat ik de stuurprogramma's moet de-installeren. (bij apparaatbeheer neem ik aan)? Gewoon alles eraf?
Ik heb al gezocht op de acer support site, heb wel een audiodriver gevonden, namelijk (Audio Realtek 6.0.1.5.888 ect)
Als ik die download, moet ik er dan nog iets speciaals meedoen of gewoon installeren en klaar?
 
Laatst bewerkt:
Je driver die je geinstalleerd hebt de-installeren en dan de laatste nieuwe driver van je nieuw gekochte geluidskaart zoeken op de site van de fabrikant van die nieuwe geluidskaart (ga je dus waarschijnlijk niet vinden op de site van acer).
 
Heren,

Ik heb zojuist de link ontvangen van het bedrijf zelf (fabrikant van ICIDU). Ben dit weekend pas weer bij de pc zelf, maar als ik die driver download moet ik hem dan nog ergens zetten of is het gewoon installeren dan zou die het moeten doen?
 
Je hebt een nieuwe geluidskaart geplaatst in je computer. Normaal zat daar een schijfje bij met de nodige installatiesoftware en drivers.
Vooraleer de geluidskaart in te pluggen , moet je eerst de software en drivers installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan