Nieuwe graka

Status
Niet open voor verdere reacties.

noobiej

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hallo

Ik heb een hele tijd geleden mijn pc samengesteld, maar had problemen met mijn graka, ze viel constant uit in Windows 7 en niets werkte om ze deftig te laten draaien.
Nu heb ik ze kunnen verkopen aan iemand die nog in Vista werkt en waarbij ze dus wel perfect werkt. En zou ik dus graag ook nieuwe kopen, maar om niet terug hetzelfde mee te maken zou ik graag advies krijgen van jullie.
Mijn vorige was een Radeon HD5770.
En dit zijn de overige componenten:
Moederbord: GigaByte GA-MA785GT-UD3H
Voeding: HKC USP-5550
Processor: AMD Athlon II X4 620 / 2.6 GHz
Geheugen: Kingston ValueRAM 8GB (4x2GB)
HDD: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ

Alvast Bedankt

MVG

Goedenavond,

Weet je budget heb je misschien de nieuwe 6000 serie?

Sorry, had ik nog gedacht er bij te zetten, maar ben het vergeten te doen :)
Iets rond de +-180 incl btw

:edit: maar liefst heb ik ook een graka van een ander merk, ben bang dat deze ook zullen crashen met windows 7

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nou het zal misschien aan de kaart gelegen kunnen hebben want hier draaien verschillende pc met win 7 met een ati kaart probleemloos .
Ik zou het toch op een 6850 of misschien deze wel iets duurder wel is waar.
En anders zal je denk ik aan een Nvidea 460 moeten denken

Dan is dit wel een mooi dingetje: http://azerty.nl/8-971-288021/gigab...xpress-2-0-x16-1-gb-gddr5-dvi-hdmi-hdcp-.html

Een nVidia GTX460 van Gigabyte, standaard overclocked en dubbele koeler.
Over het algemeen is nVidia wat beter met de drivers dan AMD (voorheen ATI ja).

Het verbaast mij overigens ook dat de HD5770 niet lekker werkt met Windows 7. Een vriend van mij heeft deze ook (een MSI Twin Frozr versie dacht ik) met Windows 7, werkt probleemloos. Ik en een andere vriend hebben allebei nog een HD4870 met Windows 7, werkt ook vlekkeloos. Misschien een brakke kaart?

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik sta er van te kijken dat een 5770 niet op w7 zou draaien:shocked:

Hopelijk geen kapotte kaart.. Want heb ze verkocht, de persoon is ze wel nog niet komen halen.
Heb ze eerst even gedraaid in Vista, en daar had ik geen problemen..

Dan zal het wel de combi van drivers en Win7 zijn geweest.
Maar je hebt keuze genoeg zoals je ziet: HD6850 en GTX460. Als je wat bijlegt komen de 6870 en GTX470 ook binnen je budget. Wellicht is een HD58xx nog wat voor je.

Hoi,

Dan gezien deze zou ik dus voor de 6850 gaan en het verleden even vergeten;)

Mijn neef heeft ook Windows 7 en een ATI 5770, werkt prima bij hem, dus ik denk ook dat je een slechte kaart hebt.

Ik denk eerder de combi HD5770 + HKC PSU. De PSU's van HKC zijn niet al te best....

Met Vista doet ie het wel goed. Kan Windows 7 zoveel verschil maken op de gebruikte energie? Lijkt mij namelijk van niet...

Lijkt mij ook niet...

Wel is het zo dat een hkc kwalitatief niet de beste voedingen zijn.Maar ondanks dat levert deze voeding 24a op de (2x)12 volt lijnen(-effc)is ruim voldoende voor een 5570 die in een test met een I7 205w slurpt.(totaal systeem dus)

Crap, toch waarschijnlijk stuk dan? Kan ik dit op de een of andere manier testen?

Ach, als ie het met Vista goed doet zal er niet veel aan de hand zijn.
Het kan een klein foutje zijn dat met Vista geen verschil maakt, maar met Windows 7 wel.

Als de kaart echt kapot is zou ie het ook niet doen met Vista. Denk dat jij gewoon een 'lot uit de loterij' hebt, één van de weinige kaarten die niet voor 100% okay is.

Heb hem achteraf wel niet meer op Vista getest, wanneer ik vista wil installeren loopt de installatie vast in het begin..
Ik zou het wel maar vervelend vinden als ik de kaart verkoop en dan blijkt dat ze niet of niet goed werkt..
Krijg er trouwens nog 110€ voor

Hoi,

Ik wil niet rot doen maar is de pc verders in orde aangezien je ook problemen met de vista installatie hebt zou jammer zijn als je een nieuwe kaart hebt dat je met deze ook problemen hebt

Heb hem zelf samen gestoken en had bij het installeren problemen dat hij men schijf niet herkende, heb hem dan binnen gedaan bij een kennis en hij heeft hem dan geïnstalleerd.. Behalve het installeren van besturingssytemen zie ik niet echt problemen..

Hoi,

Nee oke, maar ik dacht ik meld het even, en welke wordt het nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan