nieuwe harddisk geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
ik heb net naast men maxtor(40gig- master) een western digital(120gb-slave) in men pctje gestoken, tijdens het opstarten herkent hij hem, bij windows in apparaatbeheer ook, maar hij staat niet bij windows verkenner of deze computer ofzo...moet ik hem eerst formatere in dos ofzo?Ik heb windows 2000, met welke opstartdiskettes moet dat dan?
alvast bedankt!

Geplaatst door denickmans
ik heb net naast men maxtor(40gig- master) een western digital(120gb-slave) in men pctje gestoken, tijdens het opstarten herkent hij hem, bij windows in apparaatbeheer ook, maar hij staat niet bij windows verkenner of deze computer ofzo...moet ik hem eerst formatere in dos ofzo?Ik heb windows 2000, met welke opstartdiskettes moet dat dan?
alvast bedankt!

misschien ondersteunt je moederbord het nog niet en moet je je bios ffis flashen.

mijn pc is vrij recent, van november 2002, dus daar ligt het niet aan denk ik

je moet met FDISK partities aanmaken en activeren, dan moet je geloof ik formatteren, en dan is het goed :D

Dit kan met fdisk, maar dat hoeft gelukkig niet. Windows 2000 heeft een prima tool hiervoor. Klik met je rechter muisknop op mijn computer op je bureaublad, en kies voor beheren (manage). Kies dan voor schijfbeheer (local disk management) aan de linkerzijde van het venster. In het rechter scherm verschijnen nu al je harde schijven en cd-rom spelers. Hier kan je partities aanmaken, formatteren, partities verwijderen enz. Ook kan je hier eventueel dynamische volumes instellen, mocht je dat willen.

Eigenlijk heeft windows 2000 geen opstartdiskettes zoals bijvoorbeeld windows 98, maar 4 "opnieuw windows installeren" diskettes. Die zijn te maken vanaf cd met het commando makeboot of vanuit windows 2000 met makebt32.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hangmat
Dit kan met fdisk, maar dat hoeft gelukkig niet. Windows 2000 heeft een prima tool hiervoor. Klik met je rechter muisknop op mijn computer op je bureaublad, en kies voor beheren (manage). Kies dan voor schijfbeheer (local disk management) aan de linkerzijde van het venster. In het rechter scherm verschijnen nu al je harde schijven en cd-rom spelers. Hier kan je partities aanmaken, formatteren, partities verwijderen enz. Ook kan je hier eventueel dynamische volumes instellen, mocht je dat willen.

dit werkt ook idd, máár niet bij alle schijven merk ik nu...
mijn nieuwe hd geeft aan, dat het volume te groot is...terwijl er precies het juiste aantal mb staat dat de schijf ook bevat... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan