Het is al weer even geleden dat ik een HD vervangen heb, maar volgens mij moet je nu booten met je recoveryCD. Dan moet je menukeuzes krijgen die voor zich spreken.
(Het lukt me even niet om de juiste link naar Microsoft te vinden hoe te handelen. Google geeft allemaal links over systeemherstel, maar die moet je niet hebben. Ik Google nog even verder/)
Toch wat in mijn eigen Windows7 gevonden (Waarschijnlijk de laatste optie kiezen):
Een systeemkopie terugzetten op de computer
Met een systeemkopie kunt u de inhoud van de computer terugzetten als de harde schijf of de hele computer ooit niet meer functioneert. Zie Wat is een systeemkopie? voor meer informatie over systeemkopieën.
Waarschuwing
Wanneer u de computer terugzet vanaf een systeemkopie, is er sprake van een volledig herstel. Het is niet mogelijk afzonderlijke items te kiezen die moeten worden teruggezet. Alle huidige programma's, systeeminstellingen en bestanden worden vervangen door de systeemkopie.
Controleer vooraf of de verwisselbare media waarop u de back-up wilt opslaan, beschikbaar zijn (indien van toepassing). Controleer ook dat de schijf waarnaar u de back-up herstelt, even groot of groter is dan de schijf waarvan u een back-up hebt gemaakt.
Inhoud weergevenInhoud verbergen Terugzetten met behulp van het Configuratiescherm-onderdeel voor herstel (aanbevolen)
Als uw computer nog functioneert en u toegang hebt tot het Configuratiescherm, of als u uw systeemkopie wilt terugzetten op een andere computer, volgt u onderstaande stappen:
Klik hier om Systeemherstel te openen
Klik op Geavanceerde herstelmethoden.
Klik op Uw computer herstellen met een systeemkopie die u eerder hebt gemaakt en volg onderstaande stappen.
Inhoud weergevenInhoud verbergen Systeembestanden herstellen met vooraf geïnstalleerde herstelopties
Als u geen toegang hebt tot het Configuratiescherm en u niet beschikt over een Windows-installatieschijf of een systeemherstelschijf, gebruikt u deze methode om uw computer te herstellen:
Start de computer opnieuw op met de aan/uit-schakelaar van de computer.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Als op de computer slechts één besturingssysteem is geïnstalleerd, houdt u de toets F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw wordt gestart. U moet op F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows-logo verschijnt, probeert u het nogmaals.
Als er meerdere besturingssystemen op de computer zijn geïnstalleerd, gebruikt u de pijltoetsen om het besturingssysteem dat u wilt starten, te selecteren. Vervolgens drukt u op F8.
Gebruik in het scherm Geavanceerde opstartopties de pijltoetsen om Uw computer herstellen te selecteren en druk op ENTER.
Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.
Selecteer een gebruikersnaam, typ het wachtwoord en klik op OK.
Klik in het menu Opties voor Systeemherstel op Herstel van systeeminstallatiekopie en volg de instructies.
Herstellen met behulp van een Windows-installatieschijf of systeemherstelschijf
Als u geen toegang hebt tot het Configuratiescherm, kunt u de computer herstellen met behulp van een Windows-installatieschijf of een systeemherstelschijf (als u daarover beschikt).
Deze dus:
Herstellen met behulp van een Windows-installatieschijf of systeemherstelschijf
Als u geen toegang hebt tot het Configuratiescherm, kunt u de computer herstellen met behulp van een Windows-installatieschijf of een systeemherstelschijf (als u daarover beschikt).
Plaats de installatieschijf of systeemherstelschijf in het station.
Start uw computer opnieuw op met de aan/uit-knop op de computer.
Zodra u daartoe aanwijzingen krijgt, drukt u op een willekeurige toets om de computer vanaf de installatieschijf of systeemherstelschijf op te starten.
Als uw computer niet is geconfigureerd om vanaf een cd of dvd te worden opgestart, leest u de documentatie die bij uw computer is geleverd. Mogelijk moet u de BIOS-instellingen van uw computer wijzigen. Zie de website van uw computerfabrikant voor informatie over welke instellingen moeten worden gewijzigd. Zie BIOS: veelgestelde vragen voor meer informatie over BIOS.
Kies de gewenste taalinstellingen en klik op Volgende.
Klik op Uw computer herstellen.
Deze stap is alleen van toepassing als u gebruikmaakt van een Windows-installatieschijf.
Selecteer een hersteloptie en klik op Volgende.
Dit kun ja natuurlijk ook nog even op je eigen systeem nakijken zolang je toch nog bezig bent met de back-up. Link staat in het venster waar je ook kiest voor het maken van je systeemkopie.
De menuopties vind je hier:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/...ns#what-are-system-recovery-options=windows-7
Kies: De computer herstellen aan de hand van een systeemkopie, als u die u in het verleden gemaakt hebt (3e optie)
Dit is de beste beschrijving die ik zo snel kon vinden (Engels):
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-restore-an-image-backup-in-windows-7.html
Succes. Ik verneem graag het resultaat.