Nieuwe harddisk in HP V6000

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietergompie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo
Ik zit met het volgende probleem.De harddisk van bovengenoemde laptop is kapot en er moet dus een nieuwe in.
Na contact met HP hierover een nieuwe WD 2.5" 120GB SATA 8MB WD1200BEVS gekocht.
Bij het plaatsen van de nieuwe schijf bleek dat de connector niet overeen komt met de oude,een fujitsu sata MHV2120BH.
Ik dacht dat een SATA aansluiting een SATA aansluiting is en dat daar geen verschillen inzitten.Naar veel googlen ben ik er nog niet aan uit.Heb al gelezenhttp://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=15258 dat er een stukje aansluiting is blijven zitten,maar dat geloof ik niet.Heb ook een soort van verbindings stuk gevondenhttp://www.bixnet.com/hddvdvsahadr.html
Maar voordat ik daar aan begin stel ik hier toch maar deze vraag.
Heb ik nu een totaal verkeerde harddisk gekocht?
Weet er iemand een betere oplossing?
Ik heb er een afbeelding van gemaakt,hoop dat het een en ander duidelijk over komt.
Alvast zeer bedankt voor de eventuele antwoorden.
P,S
Ik ben zo vrij geweest om de vraag ook nog op een ander forum te stellen

Bijlagen

• Afbhdd.jpg
    Afbhdd.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Zo te zien passen ze niet.Neem beide schijven mee naar de computerwinkel want zelfs daar verkopen ze de verkeerde. Kijk voorts op de website van je leverancier welke schijven erin kunnen met welke aanskuiting.Succes

Zo te zien passen ze niet.Neem beide schijven mee naar de computerwinkel want zelfs daar verkopen ze de verkeerde. Kijk voorts op de website van je leverancier welke schijven erin kunnen met welke aanskuiting.Succes
Dank voor je reactie
Zal ik zeker doen,terug gaan.Maar ik blijf het vreemd vinden dat er voor SATA blijkbaar verschillende aansluitingen zijn.
Mvg

Er wordt te makkelijk gezegd vervang maar. Vaak weten de verkopers ook niet wat ze verkopen doordat ze niets vragen.
Er zijn overzichten van elke schijf van elke pc van ieder merk. Is alleen veel werk succes

Er wordt te makkelijk gezegd vervang maar. Vaak weten de verkopers ook niet wat ze verkopen doordat ze niets vragen.
Er zijn overzichten van elke schijf van elke pc van ieder merk. Is alleen veel werk succes
Heb je enig idee waar ik zo een overzicht kan vinden?
Mvg

Dat extra blokje/aansluiting op die blauwe disk, moet je dat stukje niet gewoon overbouwen naar de groende disk??

Dat extra blokje/aansluiting op die blauwe disk, moet je dat stukje niet gewoon overbouwen naar de groende disk??

Sommige dingen moet je niet doen. Jij koopt een schijf bv bij mycom.... Zij moeten de vragen stellen en evt. omzetten(eh ff niet) Je hebt garantie, dus blijf eraf als je er geen verstand van hebt.succes

Gelukt

Hoi
Het is gelukt inmiddels maar zag geen kans dit eerder te melden.Ben druk bezig geweest om voor mijzelf een nieuwe pc aan te schaffen.
Het bleek dus dat de connector nog vast zat op de oude harde schijf.
Dat had men bij Hp even verzuimd erbij te vermelden.
Maar de laptop draait inmiddels weer prima.
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Mvg

Hoi
Het is gelukt inmiddels maar zag geen kans dit eerder te melden.Ben druk bezig geweest om voor mijzelf een nieuwe pc aan te schaffen.
Het bleek dus dat de connector nog vast zat op de oude harde schijf.
Dat had men bij Hp even verzuimd erbij te vermelden.
Maar de laptop draait inmiddels weer prima.
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Mvg

ok succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan