Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
93
Mijn eigen hd is 8gb (c)en ik heb nu een nieuwe erbij laten zetten van 60 gb(e). Ik heb vanalles op deze site gelezen over een nw hd, maar snap er nog weinig van. Eigenlijk wil ik mijn nw harddisk dus helemaal alleen gaan gebruiken en dan evt de 8gb gebruiken om de backups op te zetten. Ik lees vanalles over fdisk en gost, maar wat doen die programma's precies en wat houd partities in, en waarom moet je die een naam geven enz enz. Ik werk zelf met windows me. Mijn 60 gb is nu de slave. Het leek me zo eenvoudig om alles gewoon te kopieren en dan mijn slave master te maken maar blijkbaar kan dat dus niet. Wie kan mij in gewone taal stap voor stap uitleggen wat ik het beste kan doen en wat fdisk en gost is?
 
Weet je wel hoe je je nieuwe harddisk erin moet zetten? Als dat gebeurt is kun je evt met fdisk partities maken (je harddisk in stukken delen, bv een C: en een D:) Hoe dit moet is weer een verhaal appart moet je maar ff verder zoeken. Maar in principe hoef je je harddisk niet in stukken te delen, alleen een c: kan ook maar ja das wel lastig als je windows opnieuw installeert dan is je hele harddisk leeg en anders alleen je C:
 
Ik heb hem erin laten zetten door een kennis. Die heeft ook in de Bios wat aangepast en hij wordt nu herkent door windows.
Kan ik niet ook gewoon mijn oude hd eruit halen, de nieuwe als master maken, dan alle formatteren en dan gewoon weer alles opnieuw installeren? Of is dit ook weer te eenvoudig?
 
ja hoor dat kan wel, dan heb jedus alleen een c: schijf. Dit is voor jouw natuurlijk wat makkelijker, het nadeel is dus wat ik net al zij dat als je dan je harddisk daarna formatteerd je weer alles kwijt bent, en als je een D: schijf erbij hebt en je wilt windows opnieuw installeren dan zet je gewoon ff alles wat je wilt bewaren aan documenten enzo op je d: schijf, die blijft dan behouden.

MAargoed zoals jij het zegt, oude harddisk eruit, formateren dat werkt ook
 
Prima denk dat ik dit dus maar ga proberen, want de rest vind ik echt veel te ingewikkeld. Ik heb toch nog niet zo heel veel op mijn pc staan, dus zoveel werk zou dit dan niet worden. In ieder geval bedankt weet nu dat dit dus wel mogelijk is. Thanks :thumb:
 
Thanks zou het even gaan lezen. Kan ik daar ook weer over meepraten. Had al op verschillende sites wat proberen te vinden, maar al dat computertaal vind ik nog heel moeilijk om te snappen, dus wie weet snap ik dit wel. Ik kijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan