Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchpokemaniac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Hoi allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe harddisk gekocht bij iemand op het internet, verliep allemaal perfect enzo. Toen heb ik de HD er goed ingezet enzo en werkte prima, tot de 5 GB ( van de 40) hij begint dan de hele tijd fouten aan te geven als systeem instabiel, kan niet schrijven naar station D: enz. Ik heb hem nog eens opnieuw geïnstalleerd en toen deed ie hetzelfde. Toen heb ik hem een keer geformateerd en begon hij bad clusters te selecteren, nadat hij klaar was met formateren (duurde zo'n 8 uur :S) deed hij het weer perfect, maar vanaf rond de 6 GB begon hij eerst iedere keer als ik opstart de scandisk uit te voeren en vervolgens de oppervlaktecontrole, dat nogal lang duurt, en nu, wat ik sinds net weer merk, gaf hij weer het bericht aan, kan niet schrijven naar station D, weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Op de site van de fabrikant kan je een diagnostic tool halen.
b.v.b als je een maxtor hebt kan je het tooltje Powermax halen , deze controleerd je harde schijf en kan hem ook repareren.
Hier heb je zelfs de optie om een low Level Format te doen . je bent bij deze optie wel alle data kwijt maar je schijf is dan weer als nieuw.

Suc6 : speedtouch

hela

Ten eerste snap ik niet dat mensen spullen halen van het internet!? en ten tweede je bent geflashed gooi dat ding weg en koop een nieuwe!

@hamnet,

Hij doet het wel maar er zitten badclusters op. De harddisk kwam trouwens van een groot bedrijf waarvan al veel HD's zijn verkocht, een vriend van mij had het ook aangeraden daar te kopen.

Ik zal eens kijken of ik zo'n programmaatje kan vinden.

edit:

@ iedereen, Ik heb ff rondgekeken op www.samsungelectronics.com (ik heb een samsung HD) alleen de site voor te downloaden is nou ff offline (laatst deed die het nog) en zo'n test om te kijken of je Hd het nog doet (geen programmaatje ofzo, maar stond gewoon op de website) kwam uit dat mijn HD correct was maar die test had alleen niks met bad clusters te maken. Misschien weet een van jullie welk programma ik het beste dan kan gebruiken voor die HD.

Laatst bewerkt:
Nieuwe schijf

Nou als het dan toch om een nieuwe schijf gaat dan zou ik verder niet moeilijk doen en garantie claimen.

Suc6

Degene die hem aan jou verkocht hebben omdat de schijf al eerder mankementen vertoonde waarschijnlijk.
Na wat ik lees, wat je allemaal al geprobeerd, krijg ik de indruk dat ie dus gewoon al stuk kreeg toen je hem kreeg.

Probeer eens te achterhalen of er nog garantie op het apparaat zit.

Maar als ik jou was zou ik wel ff contact opnemen met de verkoper, want dit is echt een nare streek!

@Hamnet

Wat een onzin. Ik koop mijn onderdelen al jaren via internet en dat gaat altijd goed. Je moet gewoon weten waar je het haalt. Ook op internet zijn er respectabele winkels (ik zal geen namen noemen ivm reclame maar een hint: latijns woord voor 'werk') maar claimen dat je niet via internet moet kopen is echt complete onzin. Over een paar jaar gaan we het allemaal doen. Waarom? Omdat het voor de klant goedkoper is en voor de verkoper. Simple as that...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan