Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje65

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Hallo,
Ik wil een nieuwe harddisk plaatsen in mijn Pc maar heb er een probleem mee n.l. het volgende ik heb deze als master benoemd en mijn bestaande c schijf als slave dit is een 120 Gb.
Ik ben opgestart met de Cd van Windows XP Home en zie dat de grootte van de schijf kleiner is dan 250 Gb ik dacht van 132Gb.
Mijn vraag is kan ik de nieuwe schijf als slave benoemen en dan vanaf de c Scijf waar Windows Xp met SP2 op staat hem formatteren?
Is dit mogelijk en krijg ik dan je juiste grootte van 250 Gb.
Graag uw advies hierover.
Alvast bedankt.
Jan

Mijn vraag is kan ik de nieuwe schijf als slave benoemen en dan vanaf de c Scijf waar Windows Xp met SP2 op staat hem formatteren?
Is dit mogelijk en krijg ik dan je juiste grootte van 250 Gb.

Ja dat kan.
Je oude schijf even weer als master zetten en de nieuwe als slave.
Dan kan je hem in windows formatteren.
Doe dit eerst eens en kijk dan even hoeveel GB de schijf aangeeft.
Als je de nieuwe formateert, dan zou ik kiezen voor ntfs ipv fat 32.

Hallo,

Ik ga dit proberen de oude schijf staat nog op master, alleen haal ik de tweede harddisk van 60 Gb eruit en daarvoor in de plaats de nieuwe van 250 Gb.
Als de nieuwe geformatteerd is en goed is kan ik hem als master hangen wat mijn bedoeling was en daar weer Windows XP op installeren.
Hopelijk lukt dit.
Bedankt

moet er dit aan toevoegen.
als de instalatie cd weer een xp is zonder sp2 krijg je weer ,
dat het maar een 132gb schijf is.
probeer je instalatie cd te updaten door sp2 te slipsreamen,
en dan te instaleren.
je zie dan de voledige ruimte van de schijf.
formateren in ntfs is better dan fat 32 trouwens.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb het Service Pack 2 op een aparte Cd staan van Microsoft.

Slipstreamen is weer een ander verhaal, da's wel veel werk, maar dan heb je ook meteen een volledige win XP installatie mét daarop SP2.
Meer info.

Hallo,

Het is gelukt om de schijf als slave te fotmatteren en heeft nu de juiste grootte 246 GB.
U schrijft over slipstreamen dat dit veel werk is kunt u dat eens uitleggen want het staat in het Engels en daar ben ik niet goed in.
Is er misschien een Nederlandse uitleg hierover?
Alvast vriendelijk bedankt.
Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan