Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Ik wil graag een nieuwe harddisk kopen, de oude begint helemaal vol te lopen. Mijn processor is niet één van de nieuwste meer. Ik wil bijvoorbeeld deze harddisk kopen. Zoals je ziet draait hij 7200 rpm. Mijn oude harddisk draait 5400 rpm. Welke gegevens heb ik nodig om erachter te komen of ik deze harddisk kan gebruiken. Ik heb windows 98.

Thanks in advance.

FAT32 kan in theorie een harde schijf met een inhoud van 8 terabyte adresseren. We gaan er dan van uit dat u de maximale clustergrootte gebruikt en die varieert van schijf tot schijf (de grootst mogelijke clusteromvang is 32 KB en de adressering is eigelijk niet veel meer dan het fysiek in kaart brengen van de schijf).
http://support.microsoft.com/kb/314463

De 127-GB limiet is hieraan gerelateerd, maar heeft een andere oorsprong. Het BIOS in sommige oudere pc's weet namelijk geen raad met 48-bit LBA (Logical Block Addressing).

Kijk dus even voor de zekerheid even in uw moederbord boekje.

Mvg BartP

Ik heb geen moederbord boekje meer, maar ik heb everest home edition, waarmee ik precies de gegevens van het moederbord kan zien. Welke gegevens heb ik nodig om te zien welke schijf hij aankan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan