Nieuwe harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave34nl

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
76
Hallo,

Ik heb een gebruikte 2e harde schijf geinstalleerd, nu wil ik deze formatteren maar kan dit niet vanuit windows.

Ik heb geen floppy-disk dus wil ik een cd branden met daarop de benodigde opstart bestanden en ik denk dat ik voor het formatteren fdisk nodig heb.

Kan ik dit ergens vandaan halen wat ik nofig heb ?
 
Je kunt hem in winxp formateren vanuit configuratiescherm- systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer.
 
Helaas lukt dit niet, bij het opstarten van de computer worden beide harde schijven "gezien" en ook met de verkenner zie ik een nieuwe harde schijf welke wordt weergegeven als verwisselbare schijf, dus denk ik deze vanuit dos te moeten formatteren.
 
Hoe heb je ze aangesloten en heb je een ide of sata schijf.
Bij ide moet er wel op letten dat je de schijf met het besturingssysteem als master aansluit en de andere als slave.

Kijk HIER even.
 
Moet kunnen vanuit windows. of anders vanuit opdracht promp.
 
Hallo

Als ik in verkenner mijn HDD zie als verwisselbaar, weet ik dat er iets is fout gegaan.

Sorry, maar zal wel XP zijn. eXtended Problems.

Eric.
 
Deze melding krijg ik nu met opstarten:

The driver has detected that device has predicted that
it will fail. Immediately back up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent.

Kan ie definitief weg of is ie nog te redden.
 
Je kunt nog even een test programma van de fabrikant van de schijf er over heen laten draaien misschien kan die er nog wat mee.
En anders is het helaas pindakaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan