nieuwe harde schijf gebruiken voor besturing en oude voor extra ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker74comp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
Hallo allemaal ik weet eigenlijk niet zogoed hoe ik het moet verwoorden maar zal mijn best doen.In mijn computer zit een harde schijf van 80 gb en mijn windows 7 is ook daarop geinstalleerd.
en nu heb ik een andere harde schijf gekocht van 200 gb en die wil ik nu gaan gebruiken als hoofd schijf dus zodat all mijn programmas daarom zullen lopen en dus ook windows en de schijf die oorspronkelijk erin zat dus die van 80gb gebruiken voor andere dingen,Dus kan iemand mij vertellen hoe dat moet......

Alvast bedankt

Om windows 7 op die nieuwe schijf te hebben moet je hem opnieuw installeren.
Verder kan je de bestanden die je wilt bewaren backuppen en later op je nieuwe schijf zetten.

leonvsc

Welkom op HelpMij.nl!

1. ik denk een backup maken van alle bestanden
2. windows opnieuw instaleren op die nieuwe schijf.
3. bestanden weer terug zetten
4. BOEM!! alles zou nu moeten exploderen en vastlopen en crashen. ;) *baboem ting!* (grapje hoor!)

zo het ik het gedaan.

Gr. Drummer

Laatst bewerkt:
Een andere optie is dat je de huidige Windows installatie inclusief alle programma's en bestanden over zet middels klonen en daarbij de huidige partities schaalt. Maar schone Windows installatie heeft wel de voorkeur.

Kritische noot. Ik snap de logica om het op deze manier te willen doen. Maar het kan een overweging zijn om een reeds gebruikte oude schijf NIET te gaan gebruiken voor het opslaan van je data.

bedankt voor jullie hulp,zal het gaan proberen maar hoef ik niets te doen met ,,,Master en Slave??

Dus als ik het goed begrijp,,backup maken op de oude schijf dan oude schijf eruit halen en de nieuwe in zijn plaats dan windows erop installeren en dan vervolgens oude schijf installeren en dan alle bestanden van oude naar nieuwe installeren Pfff hoop dat ik het voorelkaar krijg.wish me Luck

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een PATA-schijf dan? Zo ja, dan moet je daar wel wat mee doen ja.

Het is er een met die platte kabels.Oke welke moet dan Master en welke Slave of allebei hetzelde??

Master moet aan het einde van de kabel, slave in het midden. En als je twijfelt kan je vaak ook Cable Select (CS) gebruiken, dan moet ie het automatisch pakken.

Ja het is inderdaad gelukt om de grotere hhd te gebruiken als hoofdschijf,,,Dank jullie allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan