Nieuwe harde schijf met XP overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

heroism50

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hallo,

kan ik mijn harde schijf met XP erop vervangen door een bestaande harde schijf met een XP besturingssysteem.
Ik heb een AMD athlon processor. De harde schijf die ik in mijn systeem wil plaatsen komt uit een Pentium 4.

Groet,

Harold

Dat kan maar 99.99% zeker dat je dan Windows en programma's opnieuw moet installeren.

dat is eigenlijk niet de bedoeling:(
Dus de computer zal niet opstarten wanneer ik de harde schijven verwissel ?

Nope, maar je kunt natuurlijk wel je huidige systeem overzetten met Ghost of Acronis True Image of soortgelijke software. Maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Waarom zou je die andere schijf willen? Dat maakt het antwoord misschien wat passender

Nope, maar je kunt natuurlijk wel je huidige systeem overzetten met Ghost of Acronis True Image of soortgelijke software. Maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Waarom zou je die andere schijf willen? Dat maakt het antwoord misschien wat passender

Mijn computer is inmiddels 4 jaar oud en ontzettend traag geworden met opstarten.De windows versie is illegaal. Hiermee kan ik dus geen update's uitvoeren.
Van mijn werk heb ik nu een oude computer waar alleen windows XP opstaat.Deze versie is wel geregistreerd. Mijn idee was om hier alle software op te installeren en dan de harde schijf omruilen.
De computer van mijn werk past niet in mijn schap.Anders zou ik gewoon de hele computer kunnen nemen, want qua snelheid zijn ze beiden ongeveer gelijk !!!!

Zou ik toch maar die schap aanpassen, of anders alles uit die PC halen en overbouwen in jouw PC. Want áls je Windows al aan de gang zou krijgen is de hardware dusdanig veranderd dat de Windows versie zichzelf meteen weer de-activeert en je 'm opnieuw moet activeren. En als het dan een OEM versie blijkt te zijn, is het ineens weer illegaal en ben je net zo ver.

Ik hoopte dat het gewoon een kwestie was van overzetten.
Dit is dus niet zo. ik zal een ander oplossing moeten zoekn.
Bedankt voor alle antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan