Nieuwe harde schijf, nu geen internet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Btdv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Btdv

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hey,

Vandaag heb ik een nieuwe harde schijf aangeschaft en hierop windows geinstalleerd omdat de oude kapot was. Nu heb ik echter geen internet meer. Ik heb zowel de chipset driver als de driver voor de netwerkkaart geupdate. Wanneer ik echter zoek naar draadloze netwerken vindt hij niks.

Het gaat om een laptop met windows vista home premium en een Realtek RT: 8168C(p)/8111C(p) family pci-e gigabit ethernet nic netwerkkaart.

Gr.

In apparaatbeheer ziet hij de netwerkkaart staan. Maar als ik als ik op diagnose en repareren druk zegt hij dat er een probleem is met een of meer netwerkadapters.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je alle drivers, dus ook die van je netwerk kaart wel correct geinstalleerd !?

Suc6! ;)

De kaart die jij aangeeft is die met een draadje. Dus als je draadloos wilt zul je waarschijnlijk nog daarvoor de juiste driver moeten installeren

Helaas ook hier weer geen opgave van het OS !
Heb je XP dan zul je moeten zoeken naar de driver voor je draadloze netwerk kaart.
Heb je Win 7, dan is het een fluitje van een cent. Hang hem met een UTP kabel aan internet en hij download de driver.

Hallo,

In mijn eerste post staat dat ik windows vista heb, heb de update uitgevoerd maar doet nog niks.

RogerS, enig idee welke driver ik moet hebben? Bij PC wizard geeft hij de volgende netwerkkaarten aan:

Network Card : Intel PRO/Wireless 5100 AGN [Shiloh] Network Connection
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

Kan echter de driver voor die INTEL PRO/wireless niet vinden.

Hoor graag van jullie.

Heb inmiddels de driver gevonden en hij werkt weer! Toch vreemd dat everest de Intel netwerkkaart niet herkende en pc wizard wel?

In ieder geval bedankt.

Laatst bewerkt:
Network Card : Intel PRO/Wireless 5100 AGN [Shiloh] Network Connection
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

Kan echter de driver voor die INTEL PRO/wireless niet vinden.

Toch vreemd dat everest de Intel netwerkkaart niet herkende en pc wizard wel?

In ieder geval bedankt.

1. Het is niet vreemd dat Everest je draadloze netwerk niet ziet, het is een oud programma eigenlijk alleen geschikt voor PC's van voor 2000.
  2. Die driver had je niet hoeven zoeken.
    Gewoon aan een draadje hangen en op updates zoeken klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan