nieuwe harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Hallo allemaal,

graag zou ik een extra interne harde schijf in mijn pc (laten?) plaatsen maar ik zou totaal niet weten waar ik moet op letten of hoe ik eraan begin.

Moet ik het best laten plaatsen?

Alvast bedankt

Goldspeedy4

Hangt ervan af.
Begin bij het begin, is het een IDE of SATA aansluiting? Dat weet je waarschijnlijk niet, dus geef maar de naam en type van het moederbord. Waarschijnlijk weet je dat ook niet. Gebruik een tooltje om daar achter te komen: Klik

Hangt ervan af.
Begin bij het begin, is het een IDE of SATA aansluiting? Dat weet je waarschijnlijk niet, dus geef maar de naam en type van het moederbord. Waarschijnlijk weet je dat ook niet. Gebruik een tooltje om daar achter te komen: Klik

Als ik me niet vergis was het een MSI ms 7027. (Doe het even uit het hoofd want ik zit op een andere pc)

Hoi,

Ja dat gaat over ide aansluiten het staat inderdaad wat raar maar snap je het wel een beetje.

Modag

Hoi,

Ja dat gaat over ide aansluiten het staat inderdaad wat raar maar snap je het wel een beetje.

Modag

Ja denk het wel. Maar hoe sluit je dan een harde schijf aan? Heb je nog een kabel ofzo nodig?

(Ja, ik heb nog nooit echt een pc opengehaald:D)

Ja dat is een goeie zal ik bij deze dan ook even uitleggen

Achter op de hd (Zie Link in mij eerste antwoord)
zitten jumper(s) om de hd als master of slave te zetten hoe je dan de hd bv op master kan zetten staat vaak op de hd zelf of anders op de site van het merk van de hd
En dan zal je de master hd als laatste op de kabel moeten aansluiten en de slave op de middelste aansluiting aansluiten.
En de master hd is de hd waar de windows op staat.
Hoop dat je dit zo begrijpt
Modag

Euh... nog een vraag:D

Vaak lees ik Clickx (computermagazine) en daar in een speciaal zeiden ze dat als je van harde schijf wisselt je altijd moet gaan voor een SATA omdat IDE schijven verouderd zijn. Maar kan je wel SATA schijven op mijn moederbord aansluiten of niet?

(voor diegene die mijn moederbord nu nog niet kennen:
MSI ms 7027):D

groetjes

De berichten van ED V en de reactie daarop verwijderd. Iemand die net lid is hoeft niet zulke opmekringen te maken. Daarbij is het inderdaad handiger zo volledig mogelijk informatie te geven.

De berichten van ED V en de reactie daarop verwijderd. Iemand die net lid is hoeft niet zulke opmekringen te maken. Daarbij is het inderdaad handiger zo volledig mogelijk informatie te geven.

Nogmaals sorry voor het geven van te weinig info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan