Nieuwe harde schijf werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter joter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
hallo ik heb net een nieuwe harde schijf gekregen omdat de andere een foutmelding gaf.. nu heb ik hetzelfde probleem met de nieuwe harde schijf.. telkens de foutmelding: windows delayed write failed...

ik kan dus nog niet met de harde schijf werken, ik kan de hdd wel zien ik heb hem als simple volume gezet..

ook is de hdd 500 gb en zie ik maar 465 gb..

500GB is nooit 500GB. De schijffabrikanten fantaseren er graag een paar MB extra bij. In deze tijd met Gigabytes merk je dat niet meer zo, maar vroeger des te meer. Iedere MB kostte geld, en iedere MB was (voor die tijd) flink wat extra opslagruimte. Alle beetjes helpen, en als het om verkooppraatjes gaat, is veel toegestaan. Zo kan het dus dat een schijf van 500GB in de praktijd toch wat minder groot blijkt te zijn dan de beloofde 500GB. Wat is het verhaal? 1MB bestaat niet uit 1000kB, maar 1024kB. Ietsje meer dus, en daar kan je wat mee knoeien als het om optelsommetjes gaat.

Een schijf die verkocht wordt als 500GB (500.000.000MB) zal daarom in de praktijk doorgaans maar 500.000.000 / 1,024 = 476.160.000MB groot zijn. 476GB dus. Vierentwintig theoretische gigabytes zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. :p neemt niet weg dat je er nog een paar meer blijkt te missen, omdat je er maar 465 overhoudt. Ergens is dus nog wat opslagruimte tussen de wal en het schip geraakt.

Wat betreft die foutmeldingen.... kijk eens even HIER of je iets herkenbaars ziet

Vierentwintig theoretische gigabytes zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. neemt niet weg dat je er nog een paar meer blijkt te missen, omdat je er maar 465 overhoudt. Ergens is dus nog wat opslagruimte tussen de wal en het schip geraakt.

en wat valt daar aan te doen?

verdwenen?

Vierentwintig theoretische gigabytes zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. neemt niet weg dat je er nog een paar meer blijkt te missen, omdat je er maar 465 overhoudt. Ergens is dus nog wat opslagruimte tussen de wal en het schip geraakt.

en wat valt daar aan te doen?

hai denk dat computer vele oude herstelpunten heeft opgeslagen,heb net 5gig verwijderd binnen 5 minuten.
Als alles goed werkt heb je er niks aan per jaar scheelt dat zo'n 14 gig.
Een keer de ccleaner laten scannen die gooit alle tijdelijke bestanden eruit en hup je hebt weer veel vrije ruimte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan