nieuwe hardeschijf werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisOever

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
goedendag, ik had laatst me vader zijn computer gerepareerd. de harde schijf was kapot en heb ik hem vervangen door een nieuwe 40 Gigabyte harde schijf(was maar tijdelijk)
maar toen ik hem veilig en goed gemonteerd had en hem opstarte kreeg ik een scherm met de keuzes om de harde schijf zijn instellingen te houden of een setup uit voeren.
ik had er geen verstand van dus heb ik maar gewoon dezelfde instellingen gehouden. maar toen ik dat deed starte hij opnieuw op en kreeg ik (voor het windows xp laadscherm met dat balke en het logo) een zwart scherm met een knipperend balke erop. het bleef maar knipperen en deed niks. plz help me heb er zelf weinig verstand van :confused:

vriendelijke groeten , chris

ja dat is een fout van me xD staat nog geen windows op.....zou ik dat eerst er op moeten zetten dan? want op me vorige computer deed ik de nieuwe harde schijf erin en was hij zo klaar.

Jazeker, want je kunt niet zo maar een harde schijf met windows in een andere pc stoppen.
Dat geeft vaak problemen omdat je met andere hardware te maken hebt.
Geef even aan welke hulp je precies nodig hebt.
Heeft de pc maar één harde schijf?

Laatst bewerkt:
de pc heeft maar 1 hardeschijf, de verwisselde schijven zijn allebei van hetzelfde merk alleen heeft de nieuwe(die er nu in zit) maar 40 Gb. het probleem is dat wanneer ik hem opstart ik een zwart scherm krijg met een balkje dat knippert. hij zegt niks meer, eerst wel. bij de eerste keer dat ik hem opstarte met de nieuwe harde schijf kreeg ik scherm met een paar opties, 1) verdergaan met dezelfde instellingen. 2) een setup starten 3) afsluiten. ik ging toen verder met dezelfde instellingen(ik nam aan dat dat wel goed zat)

ja maar nu ik de cd erin heb gedaan en ik sluit me toetsenbord aan dan staat er op het scherm: druk op een toets als u de computer vanaf de cd wilt opstarten.........
maar wanner ik op een toets druk krijg ik een piepje te horen.... maakt niet uit welke toets. en het toetsenbord zit gewoon goed aangesloten..
wtf?

Schelden is een computer niet gevoelig voor.
Kun je wel in de bios komen?
Zo ja, kijk voor de zekerheid eerst of de harde schijf goed herkend wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan